Kan själv

Nu så har vi bara tre kartonger kvar att packa upp....det börjar likna ett hem här! Nu är det bara lampor, gardiner mattor och tavlor som ska till också men det är i alla fall betydligt roligare än att packa upp kartonger! Vi har stooora lampproblem, jag hittar inget som är fint och funkar.. alla fina lampor är stora och det blir inte bra på övervåningen med snetak och jag vill INTE ha plafonder....Gardiner har jag inte heller hittat några jag fastnat för än men jag väntar hellre tills jag hittar något jag vill ha än att bara hänga upp något så länge.

Det var så länge sen jag skrev så det går nog inte att uppdatera allt som hänt....men a kan en himla massa själv nu i alla fall....hon kan gå ordentligt, både framåt och bakåt, och snabbt går det också.

       
Full fart genom hallen

Hon kan äta själv, när hon vill :-) Jag får hjälpa till att sätta fast maten på gaffeln så åker den in i munnen. Hon har börjat gilla en del av den mat vi äter som t.ex. körrbullar, spaghetti och köttfärsås och korvstroganoff och ris. Men potatis funkar fortfarande inte, däremot potatismos.


Gott med korvstroganoff


Just nu är det väldigt roligt att bygga torn, hon kan bygga tre-fyra klossar på varandra fast det är roligast när jag bygger och hon rasar....


Jag kan bygga sååå hääär hööögt


Stoppa fingrarna i öronen är också ganska kul...

Idag har morfar varit här och tapetserat i a´s nya rum. Det kommer bli jättefint när det har torkat ordentligt. Tusen tack för hjälpen !!!

För övrigt har vi lämnat lägenheten helt, vi besiktade den förra veckan. Vi fick med beröm godkänt på städningen, tack alla ni som hjälpte oss med det!
Morfar var här även förra veckan och byggde färdigt verandan också, många tack för det med så klart!

A är inne i en bra period, hon är nöjd och glad nästan hela tiden. Jag tror att hon är mer tillfreds nu när hon kan gå. Igår och idag har det dock runnit lite snor i näsan, vi får hoppas att det inte blir en så jobbig förkylning. I natt har hon sovit dåligt men jag tyckte att det såg ut som att tand nr 7 har spruckit igenom, jag har inte fått känna efter än...Hon brukar sova dåligt nätterna innan det spricker igenom en tand. 

 A har också fått sin ettårs vaccination som vi inte tog vid ettårskontrollen eftersom hon var dålig i magen då. Det gick bra, hon var jätteduktig som vanligt! Hon sa inte ett ljud när hon fick första sprutan och bara lite gnäll vid andra. Mammas duktiga tjej! Hon fick lite feber men inte alls mycket så det gick bra. 

Förra veckan var vi hos fotograf N på fotofabriken också. Denna gång ville hon kolla in N lite innan det kändes ok att släppa mig. Men även denna gång massor med fina bilder som vi ska försöka välja ut några ifrån. 12 st till albumet och så vill vi nog ha någon förstoring också!
 
Igår kväll satt faktiskt både M och jag tillsammans i soffan när a hade somnat och såg hela Fångarna på fortet :-)

Hoppas hinna skriva lite oftare nu men vi har fortfarande en hel del kvar att fixa som vi vill passa på att göra på kvällarna när a sover!
 


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh duktiga tjejen! Hoppas vi ses imorn.

2010-09-01 @ 14:39:58
URL: http://ehallberg.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

nu behöver jag hjälp! vet du något som gör att håret växer fortfare? jag behöver verkligen tips, :) tack på förhand!

2010-09-01 @ 15:14:18
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Nina

Frågestund på bloggen ! Var med du också . :D

http://ninaalfbo.blogg.se/2010/august/fragestund.html#comment

2010-09-01 @ 15:34:42
URL: http://ninaalfbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0