En gran!

Veckan bara springer....
I måndags var det jobb för mig! Möte med våra nya föräldrar vars barn ska skolas in i januari. Det gick bra, verkade vara trevliga familjer. Efter det var det julbord med jobbet. Jättegott och massor med mat på la maison. På fm hade jag och a varit på Hageby med E & e. Vi handlade lite och käkade lunch. När a hade ätit och jag lyfte ur henne ur stolen märkte jag att hon hade kissat igenom blöjan. Både byxor och body var jätteblöta....och inga ombyteskläder....som tur var befann vi oss på ett köpcentrum! In på Lindex och köpa nya kläder, ombyte vid kassan...Sen bar det av hemåt med en trött a som somnade i vagnen.

I tisdags kom E & e hit och lekte en stund, som tur var fick de skjuts eftersom de inte hade plogat här på några dagar, mycket svårt att komma framåt med vagn! a & e kan helt plötsligt leka utan att a gallskriker och det är ju positivt :-)

Igår var vi på öppna förskolan som vanligt, nu var det sista öppna för oss. Nästa vecka är det luciaavslutning och efter jul börjar ju a på förskola...

Både tisdag och onsdag har pappa M jobbat till mitt i natten så a och jag har varit ensamma. Dessutom väntar jobb både lördag och söndag för hans del:-( I går var mamma världens snällaste och kom och lekte med a en timme på kvällen så att jag kunde dammsuga eftersom vi får gäster imorgon. Städning hade absolut inte prioriterats annars, vi ligger långt efter med allt annat som behöver fixas och jag vet faktiskt inte ens om jag kommer hinna göra färdigt några julkort innan torsdag när de måste postas. För att inte tala om den där pepparkaksdegen som ligger i kylen....Tack snälla mamma för hjälpen i alla fall!

Idag har vi varit på sång, det är alltid roligt. a har spelat ägg och triangel:-) Pappa M kom oväntat hem lite tidigare och vi kastade oss i bilen och åkte till blomsterland och köpte en gran. Jag kan lova att det är den fulaste vi någonsin haft men det är i alla fall en gran :-)

Nej, nu har jag inte tid med detta, nu är det julkort som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0