Hemma igen

Annandag jul gav vi oss av till Ingatorp. Det kändes som en låååång resa, vinterväglaget gjorde ju att resan tog längre tid än det vanligtvis gör men det gick ju bra. a sov en stund som tur var :-), annars hade det blivit alldeles för tråkigt för hennes smak.... När vi kom fram var det dags för ytterligare en omgång julmat och paket. Vi fick en massa fina grejer alla tre, tack allihop. a fick bla köket från ikea som var en hit! Jättekul att greja med. Tyvärr var det det -25 grader i Ingatorp så vi fick snällt stanna inomhus alla dagarna, lite för kallt för a att gå ut tycker jag.

Efter lunch på tisdagen åkte vi hem igen. Denna gång tog det inte riktigt lika lång tid, det var inte fullt lika mycket trafik som på annandagen heller. När vi kom hem och lyfte ur a ur bilen ville hon inte gå in i huset, hon ville vara ute och leka så vi stannade ute i snön ett tag. Hon hade nog tröttnat på att vara inomhus:-)

Igår åkte vi och handlade, det ekade tomt i kylen när vi kom hem. På em åkte pappa M till jobbet en sväng och jag och a passade på att åka till E & e och leka lite. Det var kul att träffas igen. a fick en jättefin tröja av e i julklapp oxå, tack snälla ni !!!

Tyvärr har a's humör inte varit det bästa denna vecka. Sur mest hela tiden, ingenting passar eller blir bra och allt som måste göras blir en fight. Det är så att vi har undrat om hon tänker bli sjuk men inga tecken på det än så länge...Hoppas bara humöret bättrar på sig snart för man blir ganska trött av det har....

Nu är i alla fall julen över för denna gång och imorgon är det nyårsafton och 2010 tar slut. För mig känns det som att det borde vara 2009 som tar slut och 2010 som ska börja och inte 2011, jag vet inte vad som hänt med tiden detta år...När det nya året börjar startar ett nytt liv för oss allihop. Jag börjar jobba igen och a ska börja på förskola, sen måste jag nog bli lite bättre på att ta hand om mig själv, jag har blivit bortprioriterad ett långt tag nu känner jag. Jag känner att jag vill och måste börja träna igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0