Varm torsdag

Idag har det varit riktigt varmt och inte ett moln på himlen. På fm gick jag och a ihop med E & e till mitt jobb. Vi visade runt dem lite, de var lite nyfikna på hur vi hade det. Alltid roligt när andra är intresserade! Efter rundturen skulle vi gå hem igen men eftersom det var så varmt hade vi inte lust att stänga in oss i våra lägenheter så vi bestämde oss för utelunch idag igen. Vi gick till Knäppingsborg och tog ett bord i skuggan. Jag köpte en burk till a på vägen dit så även hon fick lunch. Sen gick vi hem och sov lite. Under tiden a sov kom pappa M hem, han slutade lite tidigare idag. När a vaknade drog vi ut till K & A för att plocka blommor så att jag kan binda kransar imorgon bitti. Där bor ju även hundarna Alma & Rut. a mötte dem med lite skräckblandad förtjusning. Hon blev inte ledsen eller rädd men uppskattade inte riktigt att bli pussad :-). a var ändå jätteduktig tycker jag, hon vände bort ansiktet när det kom oönskade pussar och viftade lite med handen. Det kommer nog att gå jättebra när de får vara ihop lite längre stunder. Hundarna blir ju så glada när någon kommer, när man varit där en stund lugnar de sig lite så jag tror att det kommer funka utmärkt. a är ju så nyfiken och hon ville ju gärna vara lite närmare hundarna än hon vågade...

Imorgon blir det midsommarfirande hos A & K , vi stannar till lördag i alla fall sen får vi se. 

Trevlig midsommar allihop!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0