Elisabeth

I fredags var det Elisabeth dagen. När vi var små firade vi denna namnsdag ihop med en annan familj där alla tre tjejer oxå hette Elisabeth i andranamn. Pappor & söner fixade med middag åt allihop. Nu tyckte vi att det var dags att ta upp traditionen igen så i fredags kom mormor & morfar och min syster med familj hit. Jag, mamma, min syster och lilla a heter ju allihop Elisabeth. Männen lagade maten. M fixade med förrätt, toast skagen med hemmagjord skagenröra, P fixade huvudrätt, rostbiffstek med skånepotatis och sallad och C fixade efterrätt, Chokladbrownie med grädde. Tack alla männen för en god trerätters middag med gott vin och trevligt sällskap! Nu hoppas vi att detta blir en trevlig tradition i novembermörkret.  Sen sov alla över här. Lilla a tyckte det var jättekul att ha sina kusiner här, kvällen blev sen även för henne men hon var glad ändå! Hon fick namnsdagspresenter oxå, en jättefin tygdocka från mormor&morfar och en doktorsväska från kusinerna. Hon tycker jättemycket om dockan, går runt och kramar den och kör den i vagnen. På posten kom även en peng ifrån farmor&farfar. Tack så mycket allihop! 

I lördags var vi följaktligen ganska trötta, fast alla barn somnade senare än vanligt var den ingen som ville ha sovmorgon....Men mamma & jag fick i alla fall ihop en pepparkaksdeg på fm. Vid lunch skjutsade vi hem mamma, pappa hade redan åkt iväg på orientering. Sen åkte vi till Babyproffsen med vagnen, vår reservdel skulle ha kommit så det skulle byta den åt oss. När vi kom dit hade Bugaboo skickat ett helt nytt chassi istället så de flyttade bara över hjulen och varukorgen så nu har vi ett nytt chassi ...:-) Super! Vi kollade även på en sulky som vi tänkte att vi kunde ha i bilen, vi fastnade för en chicco liteway, vi får som om det blir en sån sen efter jul....
S & J kom förbi och kramade på a en sväng innan det var dags för kvällsmat. Jag var ute en stund på eftermiddagen och fixade med lite piff till trappan, en adventsljustake. Jag vet att det är en vecka för tidigt men det måste bli lite adventsfix denna helg för M ska till tyskland igen i veckan....

    

På em gick vi en promenad i regnet och la ett kort i brevlådan hos E som fyllde jämnt i onsdags. De har varit i London och firat och kommer hem idag.



Ganska enkelt kort med lite dekorationer men det blev bra ändå tycker jag...Det är så mycket som ska fixas hela tiden så jag har inte hunnit med några fler julkort än....

Idag har vi varit på City Gross och handlat och en sväng på Hageby- Clas ohlsson & Panduro. Jag ville ha vita hyacinter med men de var slut...

I em bär det iväg till e´s tvåårskalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0