Ingen datortid

Den här veckan har jag visst inte hunnit sitta vid datorn någonting, tiden räcker inte till till allt som behöverfixas hela tiden.

I måndags var vi hemma på fm och på em åkte vi in till stan. Jag var hos optikern och a var med mormor på stan så länge. Sen tog vi en fika med mormor & morfar innan vi åkta hem igen. Tack för hjälp och fika! På kvällen skulle pappa M ut med leverantör och äta så han kom inte hem förrän sent. Jag laddade för sista avsnittet av biggest loser men i stället var det fotbollsgala....suck....Jag satte mig vid pysselbordet och monterade och sorterade mina nya stämplar istället :-)

I tisdags var vi inne i stan igen för att träffa E & e. a somnade på bussen in till stan så vi gjorde lite ärenden innan det blev lite lek hemma hos ovanstående. E & jag åt sushi, E tipsade om mammasushi som inte innehåller någon rå fisk utan bara skaldjur och grönsaker, gott. Jag hade aldrig provat om inte E tipsat ! Sen skulle lilla e sova så då tog vi bussen hem igen. 

Onsdag var vi på öppna som vanligt. När pappa M kom hem åkte jag med faster S till Ikea. Det var trevligt och skönt att gå utan a och kunna titta lite i lugn och ro. Jag kollade på lite möbler till a´s rum som vi får åka och köpa snart. Sen blev det lite julgrejer med hem i påsen, bla två ljusstakar till v-rummet. 

Idag har vi varit på sången men a var inte alls på humör. Ville bara köra vagn hela tiden och blev jättearg när hon inte fick....Sen tog jag upp en ledsen kompis oxå och det var inte alls populärt, a blev jätte jätte ledsen...ingen vidare fm allstå. Nu sover hon så vi får hoppas på en bättre em. Pappa M är jätteförkyld så kanske är det något på g som a känner av...
Ikväll blir det städning och imorgon Elisabeth middag för alla fyra Elisabethor:-)

Nu har ni i alla fall fått en kort uppdatering av veckan..





Fångad av en stormvind...
a tycker det är mysigt & roligt när pappa viftar hård vind i ansiktet
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0