Första snön

Imorse när vi vaknade låg snön vit på taken utanför, brrrr, såg riktigt kallt ut, redan vinter.... Det kom ju inte någon snö här i onsdags som de hade varnat för. Vi var i alla fall på öppna förskolan i onsdags, det var kul.
På kvällen var jag iväg på trivselkväll med styrelsen hemma hos fam W, det var trevligt. Det blev sent...jag åkte hem först och var hemma vid halv tolv....jag var väldigt trött igår kväll...

I torsdags åkte vi iväg till babysången. Det var lite kallare redan igår, tjockare vantar fick plockas fram. Efter ytterligare ett varv bland de kläder vi fått ärva hittades en tunnare täckjacka strl 86 och en fleecetröja i strl 86, perfekt...precis vad vi behöver. Vi har även köpt ett par fodrade kängor. Nu tycker a att det är jättekul på sången, han dansar och spelar och grejar :-) Kompisen e tyckte inte att det var någon höjdare med kallt väder och var riktigt arg när de kom men efter en stunds lek och sång blev humöret på topp igen!

Imorse skulle vi iväg tidigt. Det var fotografering på mitt jobb kl 08,30. Som tur var kunde pappa M ta ledigt en timme på morgonen så han och a följde med och lekte bland alla grejer medans jag fotades, både ihop med alla barnen och ensam....

Nu får vi se vad vi tar oss för resten av denna kalla dag....Ikväll är det i alla fall städning på schemat igen :-)


a pratar med farmor & farfar på Skype..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0