Lördag!!


egen entré kräver egen pumpa...


Igår när M kom hem åkte vi direkt till Babyproffsen med vår vagn. Den har börjat glida lite vid fästet på ena sidan av handtaget när man drar vagnen upp för t.e.x. ett trappsteg. Det var visst något inne i spännet som fäster handtaget som behövde bytas, men en sån reservdel fanns givetvis inte hemma, den är nu beställd så ska de byta den i butiken när den lilla delen kommit hem. När vi ändå var där ordnades även med vinterhjul till vagnen, vi kämpade hela förra vintern så det räcker, denna vinter blir det vinterhjul! Väl hemma igen blev det inte mycket gjort, min huvudvärk ville inte ge sig så det var bara att hälsa på kudden.

Idag började vi dagen med att åka och lämna a hos faster S & J. Sen gick M och jag till Grand hotell och åt hotellfrukost. Riktigt skönt att äta i lugn och ro utan att behöva passa på en liten a. Gott var det oxå! När vi mumsat färdigt hade a precis somnat i vagnen med S & J så vi passade på att åka till City gross och handla medan a sov klart. Tack så mycket S & J för att ni var barnvakt, hoppas att ni hade lika kul som a! 
Utanför S & J hittade jag det jag letat efter hela hösten.....ett stort lönnträd på en platt gräsmatta, perfekt plats för små barnben att springa i löven ! Tyvärr hade jag inte kameran med mig så det blev bara mobilbilder, kan hända att jag återvänder dit någon solig dag snart....







a tyckte det var mysigt & roligt att springa i löven, det lät lite kul också!

På em har vi städat hela huset och bäddat rent i sängen så nu är det fräscht en liten stund i alla fall:-)

Vi hann med en sväng på systemet oxå och gömd på en liten hylla i ett hörn hittade vi årets blossa glögg, Blossa 10, men vi ska nog spara på den ett litet tag till innan vi smakar.....
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0