Tovning

Idag (torsdag) har regnet verkligen öst ner hela dagen utan uppehåll. Tisdag och onsdag flöt fram i sakta mak här hemma. Lilla a hade 39 grader i feber både tisdag och onsdag. Natten mellan tisdag & onsdag var riktigt jobbig med lite sömn så igår spenderades en hel del tid i sängen både av lilla och stora a. Resten av dagen var det bära, kramas och titta på bolibompa som gällde.

När pappa M kom hem igår åkte jag iväg och tovade ull. Det är riktigt kul...det här blev det igår...

 
Julgranskulor...


och en liten tomte..

Blir du sugen att prova själv? Vi har en träff till på onsdag 13/10 kl 17-21 i Klockaregården. Kostnad 150:- inkl material och fika (betalas kontant). Med oss finns jätteduktiga Katarina Stening som hjälper och vägleder oss! Det är bara att hänga med!  

Lilla a har ju lite svårt att somna när jag är borta på kvällen så det är alltid lite stressigt att veta att man inte ska komma hem förrän sent, både för M & mig. Igår hade hon somnat i ungefärlig normal tid men vaknat igen och blivit jätteledsen och inte kunnat somna om igen, så när jag kom hem hördes tårar... Men nör vi kramats en stund somnade hon i alla fall. Jag bänkade mig framför Grey's anatomy som jag missade början på men det gör inget, jag lyckades spela in det :-) I natt var vi uppe vid tre tiden och gav a en alvedon och lite välling i hopp om lite bättre sömn än natten innan. Lite bättre sov hon nog men ganska ororligt ändå.

Idag vid lunch hade hon 37,7 i feber så vi hoppas att det är på tillbakagång. Det brukar ju dock bli lite mer feber på em & kväll så vi får väl se...Hon har i alla fall varit piggare och gladare idag och lekt lite mer oxå. Idag hade vi nog kunnat gå ut och leka lite med, men inte i detta väder....Man blir ganska seg av att bara vara inomhus flera dagar i rad....


Kommentarer
Postat av: Faster S

Superfina kulor och gullig tomte. Jag blir väldigt sugen, tyvärr är jag bortlovad på onsdag annars hade jag gärna följt med;)

2010-10-07 @ 19:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0