Mitt första skak-kort

Japp, jag har faktiskt tagit mig tid att pyssla lite... Min syster ville ha ett kort till en dopfest och så här blev det.



Det är ett skak-kort. Det är ett fönster framför stämpelmotivet och i fönstret finns lite pärlor som man kan skaka fram. Det är första gången jag provar att göra ett skak kort och jag är ganska nöjd med resultatet. Det blev lite tjockt och knöligt med pärlor så nästa gång ska jag prova med paljetter & glitter så får vi se hur det blir! Det är många födelsedagar på antågande så jag måste nog pyssla mycket framöver :-)

Idag har a varit på bra humör igen. Vi har varit på öppna förskolan på fm. Det var kul, a's kompis t kom med sin mormor så de har lekt lite. a hade däremot ingen ro att vara med på sångstunden så länge, hon ville springa ut till alla leksakerna. Vi följde med mamma/mormor hem en sväng och åt lite lunch sen gick vi upp till bussen igen. a somnade på vägen till bussen sen sov hon hela vägen hem och en stund under äppleträdet också. Medan hon sov i vagnen under äppleträdet satt jag på bänken bredvid och njöt av solen! Härligt med egen trädgård!

När pappa M kom hem cyklade jag iväg till fsk Visan för me and i party. Jag vet att det inte alls är länge sen jag var men nu var det C som bjöd in så då måste man ju komma... Jag hade tänkt att bara köpa en tunika till mig som jag kollade in förra gången. Men P hade med sig ett nyhetssläpp med några nya kläder som skulle släppas imorgon och de var så fina. Så det blev en tunika med tillhörande byxor till a också. Ni ska få se sen när kläderna har kommit ....Sen cyklade jag snabbt hem eftersom a inte brukar vilja sova med sin pappa... men när jag öppnade dörren var det knäpptyst i huset !! Läggningen hade gått hur bra som helst :-) Det kanske är så att det funkar när hon vet att jag inte är hemma. 

Imorgon blir det babysång!(a är kanske lite stor för det men vi går dit så får vi se hur det går)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0