Vår!!!!

I onsdags började dagen sämre igen, vaknade och var jätte yr i huvudet. Kunde inte ta mig ur sängen, mycket obehagligt!! Efter ett besök på vårdcentralen konstaterades godartad lägesyrsel. Nåt fel på kristallerna i örat som har med balansen att göra, inget farligt men mycket obehagligt. Jag hade lite lågt blodtryck också så doktorn tyckte gott jag kunde stanna hemma resten av veckan så så blev det.
a gillar att sitta i sin fåtölj och läsa...

Pappa M bestämde sig för att inte åka till Italien utan stannade hemma och jobbade på hemmaplan i fall min yrsel skulle bli som den var på onsdagsmorgonen igen, då skulle jag inte fixa att ta hand om a själv och absolut inte kunna få iväg henne till fsk om jag hade velat men nu fick hon vara hemma med mig hela veckan.

 På torsdagen kände jag mig bättre så på fredag morgonen bestämde jag mig för att ta med a och åka ut till mamma och pappa på landet. Det behövde vi båda två, a längtar så mycket efter mormor och morfar hela tiden. Fredagen var en riktig aprildag som bjöd på alla väder. Först lite mulet sen sol och riktigt skönt. Fram på eftermiddagen fick vi uppleva årets första åskväder med tillhörande hagelskurar. Det var en härlig dag i alla fall och min själ behövde få vara hemma på landet lite och ladda upp sig.


a plockar blåsippor....


...och testar sandlådan

Vi klarade faktiskt hela helgen oxå utan att någon av oss blev sjuka. Det var riktigt skönt att M var hemma så vi fick en helg som en normal familj! På lördag morgonen åkte vi till handelsträdgården i Fyrby och köpte penseer. Sen kom farmor och farfar på besök över dagen. Det tyckte a var jättekul och det var strålande väder så vi fick en hel del gjort i trädgården under dagen med hjälp av farfar!

På söndagen blev det en sväng till city gross och sen bytte M däck på min bil och tvättade den. Volvon bestämde sig för att sluta fungera i torsdags så den bodde på Rejmes under helgen. I går fick vi tillbaka den, 3600 :- fattigare...surt... Söndagkvällen bjöd på grillpremiär! Mums!!! Desstuom har några vändor med tvätt hängt ute och torkat under helgen, härligt.

Nu har vi jobbat och varit på fsk måndag och tisdag så vi får se hur länge vi håller oss friska.....


Kommentarer
Postat av: Faster S

Skönt med vår och vi har stora förhoppningar om att få komma på en grillkväll snart!

2011-04-13 @ 12:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0