Vi lever...

...men mer än så är det nog inte nu....

Jag blev inte mer sjuk på min födelsedag men a kräktes på natten igen. Vi tog oss igenom helgen ok men eftersom det var magsjukeutbrott på mitt jobb stannade vi hemma två extra dagar, måndag och tisdag. a är ju hemma med pappa på onsdagar så hon fick gå tillbaka till fsk på torsdagen. Hon blev jätteglad när hon kom dit, hon längtar men vad ska man göra..... Mina extra dagar hemma hjälpte tyvärr inte då folk tydligen har svårt att hålla barnen hemma när magsjuka härjar i familjerna.... Jag fick magsjuka igen natten mellan fredag och lördag och har legat däckad hela helgen. Jag är så trött på det här....känner att jag har svårare att hämta mig denna gång, orkar knappt stå på benen. Efter två tidigare magsjukor och mer en en månad med magsjuka för a börjar kroppen säga ifrån.....

I tisdags fick i alla fall a sin vaccination mot mässling, påssjuka och röda hund. Hon var jätteduktig som vanligt :-) Hon är nu 86 cm lång och väger 11,1 kg. Kunde väl ha varit bättre i vikt men början på detta år har väl satt sina spår....

a pratar jättemycket nu och startar varje dag med , momo hemma da (mormor är hemma idag) eller momo hämta da (mormor hämta mig idag). Hon längtar efter sin mormor och många andra också men vi kan ju aldrig träffa någon eftersom vi inte är friska. Annars är det mycket ord hela tiden . Hon säger ofta, den ja ha eller varför inte; kaka ja ha.... inte för att vi brukar ha några kakor hemma men hon tycker väl att det är värt ett försök :-) På ordlistan finns också wow, det säger hon ofta. Hon sjunger mycket med och det är med rätt melodier fast orden är hennes egna oftast.

Efter alla dessa sjukdomar är alla våra rutiner borta och det känns som om inget funkar just nu, vi får inte ens till veckohandling och städning.....

På torsdag åker M till Italien och ska vara borta hela helgen vilket inte känns så kul just nu men det är inget att göra åt den saken. a och jag får väl campa ihop med bacillerna, en ev reaktion på hennes spruta är ju att vänta oxå så vi får se vad det blir framöver.....

Ska försköka bli bättre på min uppdatering här, jag hoppas att ni förstår att prioriteringen inte ligger vid datortid just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0