Lucköppning & 2:a advent

Jaha, veckouppdatering är vad jag verkar klara av här....
Jag köpte en miniamaryllis på blomsterlandet för ett tag sen och den är jag så glad över. Den är jättefin, blommorna är liksom i tre-fyra lager...


miniamaryllis i köket

a har varit lite snorig länge nu men natten mellan mån och tis blev det värre och hon sov jättedåligt så hon och jag var hemma och vabbade tis och ons. Hon var ju inte jättesjuk, mest trött efter dålig sömn och väldigt förkyld. Om inte annat kan man ju bespara de övriga på fsk allt snor när det är som värst.... Vi hade i alla fall absolut inget i kylen efter en lång weekend på landet så vi åkte till city gross och fyllde på på tisdagen. Efter lunch tog vi sen en välbehövlig vila på över två timmar.... På onsdagen efter en skön sovmorgon åkte a och jag till Lager 157 och kollade å så köpte vi julklappar till pappa M oxå. 
I torsdags var det jobb och fsk igen. Jag hade extra lång dag med möte och planering från 12-19...pust. Ganska mör när jag kom hem.... 
Nu har det blivit december oxå och a har en muminadventskalender. Den gillas skarpt och hon har med sig sina små muminfigurer överallt. 


dax för lucköppning

Det går faktiskt förvånansvärt bra att bara öpnna en lucka om dagen!


Lucka 1 - Misan, Lucka 2 - Förfadern, Lucka 3 - Muminpappan...

I fredags gjorde jag och a några snabba ärenden på Hageby på vägen hem sen blev det fredagstacos och lugn kväll.
Under förra helgen och veckan har M fixat klart med innerdörrarna på övervåningen, nu är allt vitt och fint :-)
Den här helgen har M haft fixar förbud, det här är min helg att fixa med julkort och annat julfix som aldrig hinns med.
Dock fick jag åka med a på ett kalas igår fm. Det var a's första kalas där hon blivit bjuden av en kompis från fsk. Det var lite pirrigt och blygt först men sen blev det roligt :-) Under tiden vi var på kalas fick pappan städa och dammsuga hemmet.

Jag har gjort min första ljuspåse....jag har snott iden från en kompis, hoppas att du inte tar illa upp. Det var väldigt kul att göra en sån så det kommer bli fler... Just denna tog vi med till mamman som höll i kalaset igår..



När a sov efter kalas och lunch var det 100 % julkort som gällde, så är det varje stund hon sover nu ett tag framöver. Eftermiddagen spenderade jag i garaget och gjorde färdigt bocken.





Idag är det andra advent och nu är pappa M och a och handlar mat (igen) och jag har lite som behöver göras i datorn sen är det 100 % julkort igen. I em hoppas vi på barnvakt en liten stund så vi kan köpa en julklapp till a från oss, vi vet inte vad dock....


2: advent

a säger ju som sagt en hel del roliga saker....Igår när hon skulle somna kom det plötsligt, morfar Peter har skägg, farfar har skägg, Janne har skägg, knasbollet har skägg, ALLA har skägg! Kan man låta bli att skratta åt henne ibland ? :-)

Veckan som kommer är som sagt så fullbokad att jag inte ens orkar tänka på det...
Vi hörs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0