Förskoledax!

Idag har a varit sin första dag på inskolningen på Kometen! Det hade gått jättebra, det är pappa som är med a på inskolning och som ska vara pappaledig i tre veckor nu. a fick packa ner några nappar och sina mockasiner och gosehunden som ska vara på fsk i sin väska. Där var det spännande med mycket roliga grejer att titta på :-).  Efter en timme där följde pedagog L med hem på hembesök och a fick visa sitt rum och sina grejer.


här är a redo att åka till fsk med sin lilla ryggsäck..

Jag jobbar på och är helt slut varje dag när jag kommer hem, har inte kommit in i det här ännu. Vi har inskolningar på jobbet med så det blir lite rörigt, idag var det första dagen för många barn efter jullovet oxå.

I lördags var jag och m hos min mormor och hjälpte henne inför flytten. Det var en hel del grejer kvar att fixa med... Faster S och J var hemma hos a hela dagen och det hade gått jättebra. Tack snälla ni att ni ville vara barnvakt en hel dag!

I söndags var det det vanliga städ & fixet och på em kom fam L och åkte pulka med oss i backen. a for ner för backen och skrattade massor. e's pulka var lite långsam så han fick låna a's några gånger så att han oxå fick lite fart:-)

a leker nu varje dag en hel massa med sitt kök och dukar och grejar. Hon visade tydligt att hon behövde ett bord, hon sprang och dukade fram grejer överallt. Så nu har jag målat ett bord vitt och byggt ihop två stolar från ikea som vi fått tidigare så att hon har någonstans att duka....a är mycket nöjd med resultatet tror jag...Hon leker oxå mycket med sin nya bondgård och alla djuren som bor där.


a öppnar paket på julafton...


a i nyårsstassen, lila klänning från Drappa dot


Kommentarer
Postat av: Faster S

Underbara lilla A. Hon stänker våra liv med guld;)

2011-01-12 @ 19:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0