Lilla snigel

Nu har jag jobbat min första vecka à tre dagar och belönas med långhelg :-). Igår hade vi bara två barn och efter lunch var det bara jag och ett barn , lugnt värre alltså . På fm var vi inne på stan med barnen och gick till biblioteket och så åt vi lunch på stan oxå fast man inte får göra sånt med förskolan . . . Idag har vi haft en lugn hemma dag . Lilla a har överraskat oss flera gånger idag . På fm började hon helt plötsligt sjunga lilla snigel med melodi och allt, akta dig akta dig har vi fått höra flera gånger idag . Försökte fånga det på film så att ni kunde få höra men här sjungs det inte på beställning inte! Ringde till mamma och undrade om det var de som lärt henne den men det var det inte . . . Vi har väl sjungit den några gånger men det finns ju andra sånger vi sjungit mer . . . Lite senare på em började a räkna också , m räknade något i köket och sa en och hon fortsatte med tå, tee . . Det visste vi inte heller att hon kunde :-) lilla tjejen , det händer så mycket hela tiden . Annars har vi varit en sväng i pulkabacken med j och e och så har faster s varit här en snabbis. Imorgon är jag ledig och ska vara hemma med a men m jobbar . De tre dagarna med mormor och morfar har gått hur bra som helst ! Tack snälla ni för att ni ställde upp och var med a , det var guld !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0