Första semesterveckan

Det har redan gått en hel vecka på min semester, 4 veckor låter så långt innan men det säger bara swisch....
Måndag & tisdag var a och jag bara hemma och tog det väldigt lungt, fortfarande väldigt trötta efter kalaset...Farmor var kvar hos oss oxå men tog tåget hem mot Ingatorp på mån em, tack för besöket.
På tisdagen var a fortfarande trött och somnade i soffan framför en bamsefilm kl 11 på fm innan lunch, hon sov en timme och fick äta efteråt istället. Och hon skulle minsann inte sova en gång till inte....bra chans för tidig kväll tänkte vi...just nu vet jag inte vad som händer med a's sovning hon somnar sent varje kväll och vaknar ändå kl 6 vilket leder till väldigt trötta fm...Men vi hamnade på en fika inne hos grannen, trevligt! Vid åtta var vi tvugna att slita med oss a hem som hellre hade stannat och lekt med b och v men hon var ju så trött så hon blev bara ledsen när det inte gick hennes väg....Väl hemma orkade hon ända lyssna på hundra böcker och snurra i sängen innan ögonlocken åkte ihop....

På onsdagen var M ledig på em så då åkte vi allihop tillsammans till landet. Vi gick ner till badplatsen och grävde och lekte med vattnet. Det var visserligen inte jättevarmt men det var ju sol och semester så jag hade inte väntat mig att vi skulle ha hela stranden för oss själva....



spännande med vågor....


en kvarglömd leksak som var rolig att hälla vatten i


och så ett kex när vi värmde oss med handduken...

I torsdags var det utlovat regn men när vädret såg bra ut åkte jag och a ihop med J och kusinerna s & e till landet igen. Men tyvärr blåste det jättemycket iskallt rakt in på badplatsen så det var itne skönt. Även denna dag var vi ensamma men det var inte så konstigt....Vi åt lunch och åkte hem efter lunchen så det blev en kortare utflykt än det var tänkt....

Fredag fm hade vi bestämt med J och s att vi skulle åka till Busfabriken. a är väldigt avvaktande i början och vill helst vara ensam bland leksakerna men det var omöjligt för det var hysteriskt med folk.....


roliga cyklar i lagom storlek...


studsmattan var jätterolig, där finns en regel att bara ett barn åt gången får vara vilket passade a perfekt:-)





Eftersom a garanterat skulle somna i bilen på vägen hem ville jag att hon skulle få lunch innan vi åkte. Vi hade bestämt att vi skulle köpa lunch till barnen där eftersom det inte är tillåtet att ta med matsäck. Det gör vi inte om....hystersik kö och a fick inte sina pannkakor förrän efter 45 min då s redan ätit upp sin mat och jag fått ett argutbrott på den inkompetenta personalen....som tur var delade s med sig av sin pasta så a slapp hungra ihjäl och stog ut med att sitta i stolen så länge....

På fredag kvällen (igår) mötte vi upp S & j och S & L för att äta på Highlander In. Inget jättelyckat matbesök här heller..... M fick inte den mat han beställt och mitt kött var smaklöst och ganska segt...helt klart en försämring mot tidigare besök....Nu blev det visst lite mycket gnäll men det var ingen lyckad matfredag i alla fall....

Idag har vi hunnit dammsuga och städa och varit en sväng till Media markt och köpt en kaffebryggare, köpt nya nappar till a och ett bäddset till docksängen hon fick i födelsedagspresent. Nu sover a middag och jag ska fixa vidare så får vi se vad resten av helgen bjuder på....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0