Applåder

Applåder är det senaste nya ordet bland a's alla nya ord. Varje gång vi har sjungit en sång säger hon applåder och så ska vi klappa i händerna :-)

Nu har det gått en hel vecka igen av bara farten... Förra veckan och i helgen hade M inventering på jobbet så det har blivit mycket jobb för honom nu. I onsdags kom farmor upp till Norrköping för att hjälpa till. M behövde jobba på onsdags em (han är ju hemma med a på onsdagarna) så då fick farmor vara med a några timmar tills jag kom hem. Tack för hjälpen! På torsdagen hämtade farmor och faster a tidigt på fsk oxå, tack för det med! Jag hade planeringsdag på mitt jobb torsdag och fredagen. Torsdagen kämpade vi på och på fredagen åkte vi till badhotellet i Tranås och var på dagspa! Skööönt, tack för det jobbet:-) En kortare behandling ingick och jag tog en extra fotvård som jag betalade själv. Den var kanske i dyraste laget för det man fick men å andra sidan är det ju smidigt när man är på plats och inte behöver boka tider och barnvakt osv....fina fötter till sommaren i fick jag i alla fall :-)
Vi fick gå upp tidigt i fredags och skjutsa ut a till mamma och pappa på landet eftersom jag inte kunde hämta henne för vi var i Tranås och M kunde inte hämta för de hade inventering. På landet var också gammelmormor på besök och jag tror att både hon och a uppskattade att umgås. Det blir tack för hjälpen till mamma och pappa oxå för fredagen :-) Som ni förstår har vi haft en lite pusslig vardag på sistone...
När vi kom tillbaka från Tranås åkte jag ut till landet och så stannade a och jag till lördagen. Sen åkte vi hem vid lördag lunch och lördag em kom M hem.
I söndags regnade det hela dagen! Det blev en himla massa affärer hela dagen istället för att vara ute i trädgården. På morgonen åkte vi till city gross alla tillsammans, när a sov åkte jag en sväng ner till stan och kollade lite reor och på em åkte vi till media markt och köpte födelsedagspresent till a, mio och köpte en matta till köket och team sportia och köpte ett par skor till mig. Tur att vi får lön snart:-) a ska få en liten cdspelare att ha på sitt rum och några skivor av oss i två års present. Det är ju bara några veckor kvar...fattar inte att hon är så stor....
Den andra hörntanden har spruckit igenom nu så de håller nog på och växer båda två, sen är det bara fyra kindtänder kvar sen är det alla 20 mjölktänderna, men de har vi inte sett någonting av ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0