Helgen

Nu är vi hemma igen och nu är det väl verkligen höst. Idag har det varit en gråmulen dag hela dagen och nu smattrar regnet mot rutorna. Jag har tänt lyktan på vår trapp och runtomkring oss brinner ljusen i lyktorna på grannarnas trappor. Igår var det en riktigt härlig höstdag i Ingatorp. Klar hög luft, bli himmel och solsken. När vi vaknade var det dimma och frost och jag blev enormt fotosugen men våra morgonbestyr tog så lång tid att det vackraste var förbi när vi väl kom ut... Ja det kan verkligen vara vackert på hösten men i år har jag svårt att välkomna den....
Vi var i alla fall ute och fotade lite och gick och hälsade på fåren, ett måste när man är hos farmor & farfar...


spännande grejer att kolla på runt ladugården....


mata fåren med macka....

I fredags fick vi förresten ordning på det viktigaste i vinterklädväg oxå, jacka till mig och overall och vinterkängor till a. Tack mr L för den extremt bra personliga servicen!
Under lördagen firades farfar och lite fika gäster kom förbi på em.
På söndag morgonen fick a och jag följa med farmor och hämta hem en kattunge som de har köpt. Det gillades skarpt av a, som döpt katten till Iris. Först tyckte hon att den skulle heta Benny men vi fick påverka lite där.... Nu heter den Iris Benny Danielsson....



man kan pussa katten....


...bära katten...


...eller bara sitta i soffan och mysa med katten:-)

Det var nog tur för lilla Iris att vi åkte hem idag annars hade det nog blivit lite mycket a för hennes del tror jag ...:-)
Efter lunch idag var det dags att dra hem till Nrkpg igen. a sov gott i bilen. Väl hemma lastade vi bara ut våra grejer ocg bytte till kalaskläder och åkte till e's 2 års kalas. Vi var där en liten stund och firade och fikade sen åkte vi hem igen eftersom vi varit borta hela helgen.


dagens 2-åring!

Förresten får vi nog säga att a är torr nu. Vi har bara blöja på natten och de senaste 2 veckorna har det inte varit någon tvättpåse från fsk. Det har dessutom inte varit någon olycka nu när vi varit borta hela helgen och ingen på kalaset heller!

Jaha nu väntar en ny vecka med jobb & fsk och flera födelsedagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0