Trööött....

Nu är det fredag igen å jag är riktigt trött ikväll! Veckan har sprungit iväg som vanligt, i måndags hade både jag och a en trött dag så det blev inget extra gjort på kvällen. Jag blev tvungen att jobba över för vi hade två personal borta . Som tur var kunde mamma rycka in och hämta a på fsk, tack snälla för hjälpen! I tisdags hade jag föräldramöte på mitt jobb så det blev en sen jobbdag för mig. På onsdagen var det dags för m att dra till Italien så efter att jag hade hämtat a på fsk hämtade vi mamma som följde med oss hem. Mamma fixade god mat och stannade över natten. Även på torsdag kvällen var jag ensamma mamman ... A och jag var på HC en sväng på kvällen och hon var jätteduktig även att hon fick busrycket inne på lindex :-) Hon säger så mycket roliga saker nu min lilla tjej... Häromdagen hittade hon en påse plockgodis som blivit över sen helgen och lämnats framme... Det är ingen fara på taket för hon smakar inget själv...hon kom och matade mig med godis istället. Jag fick en dumlekola som det bekant är papper runt så jag öppnade kolan och kastade pappret varpå a säger: mamma kasta pappret, bra mamma, jätteduktig mamma!!! Hon är ju bara för söt... Även idag blev det en tur till HC efter hämtning på fsk eftersom pappan önskade flaskor från Systembolaget ... Nu sitter jag i fåtöljen och skriver och läser lite och tar en god mojito... för trött för att vara social känner jag :-) I helgen ser det ut som att det ska bli ok väder så då är det en hel massa grejer vi vill passa på att fixa ute och med huset innan det blir för kallt ute. I växthuset skördar vi förresten för fullt, massor med tomater har vi och vi har säkert tagit tio gurkor i pr och nu är det sex nya på g. Vi har haft otroligt mycket äpplen på det ena trädet, de har gått över nu men nu är de mogna på det andra och det är ganska många det med. Dessutom måste vi prova ut overall till a och ny vinterjacka till mig för en ev köpdeal nästa helg! Vi får väl se hur mycket vi hinner av allt vi vill fixa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0