Söndag 15 april = fredag den trettonde ....

Det blev ytterligare en hemma vecka för a, jag var ledig i tisdag och onsdag och torsdag var snälla faster s här hos henne på sitt påsklov . Tack snälla för hjälpen . I fredags var m ledig. Planen var att vi skulle åkt till ingatorp i helgen men som jag misstänkte blev farmor smittad av a när de var här och hon var fortfarande inte riktigt bra. A åt sista dage på sin penicillinkur på torsdag kvällen och eftersom man är extra mottaglig precis efter det så ville vi inte riskera någon Ny smitta när det ändå var helg så vi inte behövde gå till fsk. Så för a har det i stort sett varit en hemma helg och för oss en fixarhelg .....återkommer till helgen snart ...
I alla fall så har a varit världens duktigaste tjej med sin medicin! Första två dagarna var det hemskt att ge henne penicillin , både hon och jag grät .... Men på lördag em fick jag henne att smaka en bit choklad ur påskägget , ja nu tycker ni säkert att jag är helt knäpp som lärt henne äta godis , men sen gick det superbra med medicinen. Först lite dricka , sen in med penicillinet , lite dricka igen och sen en chokladbit! Inget bråk och inga tårar !! Så duktig tjej som bara undrade om det var dags för medicinet när jag tog fram flaskan och sprutan !
Nu åter till helgen! Lördagen bjöd på strålande väder , jag började tidigt med en vända till city gross . Sen var jag strax innan tio utanför bolagret som annonserat rea pga konkurs och jag behövde lite grejer därifrån , men nähä de öppnade inte .....ganska många stog utanför och väntade ....jag hittade ett tel nr och ringde men de skulle inte öppna, nya bud, de visste inte hur det skulle bli med den utlovade rean .... Surt ....ja ja, hem igen och ut i solen !!! Vi var ute alla tillsammans och jag städade ur växthuset. Efter en lunchpaus gick vi ut igen och då rensade vi och gjorde iordning jordgubbslandet , nu ser det faktiskt ut som ett riktigt land:) vi avslutade dagen med en god grillning ! En riktig heldag ute i trädgårdren i solen !! Idag åkte vi till s ioch j till nio och jag tog en liten paus i föreningens solarie , skönt ! Sen hem igen för dammsugning ! Vi fick med oss en barnvakt och en kanin hem som lekte med a medan vi städade med turbofart :-) Efter lunch åkte jag en kortis till hageby för att prova några kläder jag kollat in men inget passade :( Sen åkte vi till mamma och pappa för pappa ville ha hjälp att bära plankor men när vi kom var det redan klart .... Så det blev fika istället :-) Sen började dagens otur och strul ..... Jag skulle laga mat , både till oss och till a, a fick annan mat för hon var hungrig och vår mat skulle ta lång tid ... I alla fall trillade en kryddburk ner från hyllan när jag var i full gång med två olika rätter ...den landade på kanten av en tallrik med förberedd skalad och tärnad potatis , tallriken gick sönder , vidare tippade kryddburken ett paket med 5 dl matlagningsgrädde , givetvis öppnad , som trillade så massor med grädde rann ut på spisen som var igång och ner mellan spisen ner på golvet under spisen .... M var inte hemma , han hade passat på att åka ner med min bil till workshopen för att lägga på sommarhjulen igen .... Så där stod jag med grädde överallt och mat överallt .... Potatisen var tvungen att sköljas för att inte riskera någon flisa från tallriken och för att inte tala om allt mer jobb med att dra ut spisen och torka under den och under skåpen .....
Å sen har det liksom varit så , allt trillar och tappas och strulat.... Mitt i allt diskande och torkande knackar en snäll granne på fönstret och meddelar att lyset på min bil är på .... Hoppas nu att den startar imorgon bitti när jag ska till jobbet .....Så det känns som om det varit fredag den trettonde idag faktiskt ...
Imorgon ska a till fsk igen efter att ha varit hemma i två veckor , nu hoppas jag att vi kan få vara friska ! Pappa m ska på resa denna vecka så det blir ett riktigt pusslande för att få ihop allt ....

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe mutor är bäst :)

2012-04-17 @ 00:32:12
URL: http://ehallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0