Helt slut .....

Nu har vi jobbat första veckan efter semestern och vi är helt slut allihop ! Redan i måndags blev det en körig dag för oss , a's förskola stängde tidigt , jag hade planeringsdag och m hade kick off. Som tur var kunde mormor hämta a på fsk och ta hem henne och vara barnvakt en stund in på kvällen eftersom jag skulle på möte på hennes förskola på kvällen. Tack snälla mamma! Mötet handlade om a's överflyttning, nu efter sommaren ska hon byta avdelning till Solen 3-5 års avdelning . Det kommer att bli spännande och kul! Denna vecka har hon och kompisen s som oxå ska flytta över varit på besök på solen en timme om dagen. Det har varit en trött tjej jag hämtat hem på em fast jag slutat innan mellanmål varje dag. I fredags jobbar jag sent så då fick m sluta tidigare och hämta henne vid tre då vi kände att hon inte orkade längre dagar denna vecka. A och jag har gjort lite små ärenden på eftermiddagarna, köpt höst blommor till krukorna på trappan och konstaterat att hennes gympa skor är för små .... Så när vi väl var lediga i lördags gick vi som i en dimma allihop och fick inte mycket gjort.... Vi tog oss i alla fall till ingelstad shopping och köpte nya gympa skor och stövlar till a. På kvällen gick vi över till våra grannar där vi hade en trevlig kväll, det blev sent för a bara men hon tyckte mycket om att leka med v och de lekte jättebra tillsammans! Idag har m grejat med huset och vi har varit trötta i dag oxå ... En liten sväng till s och j blev det, massage för mig och lek för a , det tackar vi för! Det är ju inte hos alla massörer det finns en barnvakt ;) Imorgon kör vi igen så får vi se hur det blir med orken och energin denna vecka ... Alla säger att det är så skönt att vara igång igen och få tillbaka sina rutiner .... Men det är väl i alla fall bara något man intalar sig själv för att inte gå in i en depression när semestern är slut , eller ??;) Jag hade i alla fall kunnat vara ledig ett tag till ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0