Jag bloggar vidare....

Idag började jag dagen med att baka, jag gillar ju mycket att baka men det var längesen jag hann med det sist....
Receptet har jag hittat på någon annans blogg så nu tänkte jag blogga vidare det för de blev väääldigt goda tycker jag ...

Långpannebullar med philadelphiafyllning
20 st
5 dl mjölk, 150 g rumsvarmt smör, 1 paket jäst (50 g), 1 dl strösocker, 0,5 tsk salt, 10-13 dl vetemjöl
Fyllning; 150 g rumsvarmt smör, 200 g philadelphia ost, 3 dl florsocker, 2 msk vaniljsocker
Ägg och pärlsocker till garnering
Ljumma mjölken och rör ut jästen. Tillsätt det rumsvarma smöret, saltet, sockret och nästan allt mjöl. Arbeta degen smidig. Häll ut degen på en plåt, gärna med lite kanter, och tryck ut degen (plåt ca 40x32). Låt jäsa ca 30-40 min. Tryck med mjölad tumme fördjupningar jämnt fördelade över degen. Rör ihop fyllningen som du sedan fyller hålen med. Pensla ytan med ägg och strö över pärlsocker.

Grädda ca 15-20 min i ugnsvärme 200 grader.
Skär i fyrkanter mellan hålen innan bullarna kallnat helt.
NJUT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

De var jättegoda, dom som vi fick med oss hem tog slut fort!

2012-02-06 @ 14:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0