Skridskor!


pulkarace från förra söndagen...

Nu har det gått ytterligare en vecka, en hel vecka utan vab faktiskt....:-)
I måndags fick det bli jobb och fsk igen, a var fortfarande snorig men det hade gått bra. I onsdags morse vaknade jag med huvudvärk och kände på mig att jag inte skulle ha klivit upp...men vi åkta ju så klart till jobb och fsk ändå. Det blev en ganska rörig dag på jobbet som toppades med en spya i lunchen.....hmmmm, vissa dagar funderar man allvarligt på att byta jobb....Somnade som en sten på kvällen ihop med a...
Torsdag morgon skulle m åka hemifrån vid fyra på morgonen för ytterligare en resa till tyskland så vi sov väl lite oroligt båda två den natten, nervösa att m inte skulle komma upp i itd och därmed missa flyget...
Det blev jag som fick lämna a på fsk och när jag kom till mitt jobb skulle vi iväg med femåringarna till konstmuseet. Det är kul, först får vi se på en eller två tavlor och sen får barnen en uppgift att måla i muséets verkstad krumeluren. När jag hämtat a på em åkta vi hem och sen kom faster S hit. Jag åkte iväg till bästa C på style station för en klipp och färg. På fredagen jobbade jag sent och faster S hämtade a på fsk. Tack för hjälpen denna vecka !!! Solen lyste och det var riktigt varmt, jag och kollegan gottade oss i solen på em när barnen körde för fullt i pulkabacken! Tur det, jobbet behövde samla pluspoäng efter onsdagens totala minus....
Fram på fredag kvällen kom pappa M hem igen. Lördagen startade som vanligt med städning och tre maskiner tvätt ;-) Sen blev det visst en kollektiv vila för famlijen på lunchen. Em och kväll blev lugn, S & J kom förbi och så tittade vi lite på melodifestivalen.
I morse packade vi in oss i bilen och åkte ut till Tjalvestugan vid svängbågen. a fick premiär prova att åka skridskor. Det gick bra tyckte jag, hon hittade inte tyngdpunkten och balansen men provade bra när vi höll i henne. Och hon var glad och tyckte det var roligt, det blev ju så klart bara en liten stund, mer orkar inte så små ben:-)





Mamma och pappa var oxå ute så jag och m kunde åka ett varv och a var på land med dem och byggde snögubbe. Sen blev det fika och grillad korv uppe i stugan. Efter fikapausen fick a åka pulka bakom morfar och pappa. Det var kul, fort gick det, å hicka fick hon :-)


blå himmel och blank is....





Bra is ändå tyckte jag trots regn hela kvällen igår och hela natten....å nu regnar det visst igen....
Egentligen är jag trött på vintern nu men idag har det ju varit en riktigt härlig vinterdag!

Nästa vecka är pappa m på resa nästan hela veckan och här i länet är det sportlov. a ska få vara lite ledig, först med faster S och sen med mormor och morfar, en dag på fsk ska det bli om det går enligt plan ....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var livat och glatt!

2012-02-20 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0