Sportlovsveckan

Vecka 8 har ju varit sportlovsvecka här i länet och a har haft nästan hela veckan lov! Måndag och tisdag var världens bästa faster S här med a och lekte. Pappa m åkte någonstans vid femtiden på morgonen på nästa resa.  Faster S till och med sov över här mellan mån-tis eftersom jag börjar så tidigt på tisdagar. När jag kom hem på tisdagen skjutsade vi faster S till Toyota och sen åkte vi ut till mormor och morfar på landet. När vi kom dit fikade vi på semlor som vi hade med eftersom det ju faktiskt var fettisdag. Mormor och morfar åkte till Söderköping en sväng på em/kväll för att klippa sig så a och jag var ensamma en stund. a kom med idén att vi skulle gå ut en liten stund framåt skymingstiden och ingen blev ju gladare än mamman som efter en stunds tvekan i hallen hemma ändå tog med kameraväskan :-) Lycka, vi kom ner till vattnet precis under de få sekunder som molnen var rosa! Jag älskar skymningsljus, tycker det är så häftigt och fascinerande just att det är ögonblicksverk, allt ändras på några sekunder... alla färger och nyanser....









Vi stannade på landet till torsdag. a hade det mysigt med mormor och morfar på dagarna och jag jobbade. På onsdagen hade vi planeringsdag, det blev som en brake mitt i veckan å det är ju skönt ibland. Så torsdag efter jobbet åkte jag till landet och hämtade a och så åkte vi hem igen. På natten kom pappa m hem från sin resa.
Så idag blev det jobb och fsk som vanligt igen. Jag hade kort dag och slutade vid lunch så a fick sova hemma. På em blev det en sväng ner till ica och sen har a och jag bakat chokladsnitt. Nu är det snart dags för de vanliga kvällsbestyren här....
Vad som händer i helgen får dagsform och väder avgöra. På söndag har jag lovat att hjälpa mamma och pappa i Tjalvestugan men annars inga planer....
Idag har jag hittat en tråd till en gammal kompis, kul! Hoppas vi kan få ihop det och träffas snart!

Tack så mycket för hjälpen under veckan faster S och mormor och morfar, utan er hade det inte blivit någon bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0