Från en söndag till nästa....

Nu är det söndag igen och a och jag är ensamma hemma....

Förra söndagen träffade vi alla kusinerna en stund hemma hos fam H. 
 



kusinbus....

 
På em var det verkligen dax för en städning så det fick det bli....

På måndagen var M hemma med a för det var planeringsdag på a's fsk. Jag började tidigt så vi fick em ihop, det var mysigt! Denna vecka har tyvärr kantats av en ihärdig och envis huvudvärk. Jag kände det redan på måndagen så jag tog en tablett när jag kom hem, sen var det rätt ok då. På kvällen var jag och mamma på bio (minns inte ens sist jag var på bio). Vi såg i alla fall Simon & ekarna. Den var riktigt bra, och sorglig! Jag kunde nästan hålla mig men precis på slutet kom tårarna ändå, det var en tänkvärd film så det kändes inte riktigt som man gråtit klart när den var slut...

I tisdags drog det vanilga livet igång och även a var tillbaka på fsk efter en lång ledighet. Mer huvudvärk på tisdagen och det var knappt att jag tog mig hem efter att ha hämtat a, tur att jag slutade tidigt i alla fall....Väl hemma skulle inte M komma hem utan skulle ha möte och middag hela kvällen, a fick pyssla om mig ....:-(
Hela onsdagen hängde en tung tryckande huvudvärk kvar och även på torsdagen. Inte kul när vi har inskolning på jobbet och nya familjer så man måste vara lite extra pigg och glad....

a har i alla fall tyckt att det varit kul att komma tillbaka till fsk och det har gått bra att lämna henne på mornarna. Dock ganska trött efter som vi somnat senare och sovit lite längre på morgonen när vi varit lediga....

I fredags sa vi hej då till den svarta v50 oxå, nu är den såld, pengarna är inne, och bilen hämtad. Så var i-landsproblemet med tre bilar på uppfarten löst :-)
Igår på fm hann vi bara ducsha och fixa oss, jag åkte ner till ica och handlade några grejer sen var det dax för pappa M att åka till Tyskland. Farmor och farfar skulle hälsa på faster s så de kom förbi två varv och lekte lite med a, det tyckte hon var kul. Annars var det lite trist att vara utan pappa när det är helg, det är roligare att bygga lego, gömmas och köra bil och vagn när pappa är med. Igår kväll var vi ute ett varv på trädgården i mörkret och tittade på stjärnorna, det var mysigt !

Jag hade svårt att somna igår och a vaknade tidigt så idag är vi lite trötta. I em åker vi till mormor och morfar och leker och så sover vi över där oxå.

Jag har inte gett några nyårslöften, det funkar ändå inte...men jag har några mål för 2012 i alla fall. Det är inga mål som handlar om vikt och figur å så.....Jag har som mål att fota mer, för det tycker jag är kul, lära mig mer på min kamera och förhoppningsvis utvecklas lite....å så vill jag lära mig photoshop. Jag kan inget så något borde jag väl kunna lära mig, det krävs ju tid bara och det är ju i och för sig en bristvara....;-)

Jag älskar att vara med a, det är ju det roligaste som finns men just nu är höjden av egentid är att få gå på toaletten eller duscha ifred...Några sunder för mig själv kanske jag skulle önska under 2012...Jag brukade skratta lite åt min kollega som kallade det kvailtetstid när hon fick åka ensam till Ica maxi och storhandla men nu vet jag precis vad hon menade :-) Så är det att ha småbarn, det är bara att gilla läget! Och det är ju som sagt var väldigt kul! Här blir det ju oxå mera tid med mig eftersom M har en hel del resor, nu framöver är det mycket, en i veckan ungefär under januari och februari....

Nu vill a ha lite sällskap i sin lek tror jag :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0