Bad & jordgubbar

A's sista dag på fsk blev en kort dag, jag slutade tidigare eftersom jag fick stanna kvar på torsdagen. Så jag hämtade henne vid halv ett, vi packade med alla hennes grejer och checkade ut för sommarlov! På vägen hem handlade vi lite och på kvällen blev det lite grillat! 
Helgen hade utlovats regn i massor men på lördagen kom bara en liten skur och på söndagen två så vi spenderade det mesta av tiden i poolen ! Det har nog resulterat i det snor som nu kommit i näsan på a ..... Hoppas hon inte blir så dålig denna gång ...
Denna vecka är a ledig med sin bästa faster s. Idag slutade jag tidigt så när jag kom hem åkte vi tillsammans till Lundby och plockade jordgubbar, ca 8 liter blev det i min hink och a var jätteduktig som var med oss! Så nu ikväll har det kokats en massa jordgubbssylt och imorgon blir det saft. Dessutom har jag fläderblomssaft på "dragning" i kylen som är klar att kokas imorgon! Massor med gott blir det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0