Hos nr 11 just nu...

Vi stannade på landet till kvällen på midsommardagen, sveriges ledigaste dag tror jag...
Midommarafton är fylld av rörelse, folk, musik och skratt och det är sommargäster i alla stugor...midsommardagen är allt tyst och lugnt och ledigt...
Jag och systern tog oss i alla fall ork att måla ett varv på lekstugan. Sent på kvällen åkte vi hem med vad vi tyckte var en jättetrött a men hon somnade minsann inte i bilen så det blev en sen kväll.
 Söndagen blev mest att plocka lite hemma och ta det lugnt...tvätta och fixa...
 
Just nu är det så mycket vackert som blommar i vår trädgård och jag kan ju inte låta bli att gå ut med kameran...:-)
 
Så här följer ett bildregn från trädgården på nr 11...
 
 
 
Nya krukplanteringar inne vid poolen
 
 
Hortensia och daggkåpa i landet inne vid poolen
 
lila millionbells på verandan
 
vita millionbells på verandan
 
någon typ av buske som nu blommar i vår häck med miljoner små rosa klockformade blommor
 
så söta vita små rosor, kanske någon typ av nyponros?? doftar härligt!
 
nu är det dax att koka flädersaft av de sköra vackra blommorna
 
en personlig favorit, stjärnflocka, hitflyttad från Ingatorp
 
prästkragar
 
inte ett välrensat men ett lyckligt jordgubbsland....
...som redan gett 3,5 liter jordgubbar i skörd.
 
blåklockor
 
projekt luktärt som nu flyttat ut men inga blommor ännu....
 
planteringarna på entrétrappan
 
mina nya älsklingsblommor, pioner .....så otroligt vackra och de doftar helt underbart!
 
de hänger tunga av allt regn....
 
var tvungen att ta in två stycken och ha i hallen :-)
 
Idag har a och jag varit lediga och vi har tagit det väldigt lugnt....det har regnat i stort sett oavbrutet hela dagen...En sväng till city gross fick det bli på fm och sen har vi inte gjort någonting....
Imorgon är det dax för jobb och fsk igen men jag tror nog att jag kan vänja mig vid semester nu....
ja ja, två veckor kvar...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inge

Fiiiiiiint!

2012-06-25 @ 20:58:49
Postat av: Carro

Vad mycket fint ni(du) har planterat. Känns som det var evigheter sen vi var hos er o hälsade på... Kanske kan försöka hinna med en dejt innan hösten ;)
Kramar

2012-06-26 @ 08:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0