Midsommarafton

Midsommarafton bjöd oss på en blå och solig himmel om än mycket blåsig men ändå väldigt bra väder för att vara midsommar i Sverige!
Min syster med familj var också på landet för att fira och vänner till dem anslöt även till vårt firande!
 
 
 
 
 
Mammas galet fina midsommartjej... det syns att det blåser i håret denna dag!
 
 
Vi började morgonen/fm med att gå på promenad och plocka blommor till kransarna. Sen band jag kransar, a lekte med kusinerna och pappan och det dukades, fixades och bars stolar och bord runtomkring mig. Vid lunchtid blev det mycket god midsommarlunch. Efter det gick jag och m en sväng med vagnen så att a fick sova en stund för att orka med dagen. Kl tre var det dags för traditionsenligt midsommarfirande nere vid badet. Med oss hade vi fika korgen med midsommartårtan.
 
 
 a och kusinen s med sina pappor i midsommardansen
 
 
 
elefanterna, elefanterna är lustiga att se....
 
 
 
 
 
a hade på sig passande tunika med små grodor på...
a tyckte verkligen att det var jättekul med dansen kring stången och var med hela tiden.
Efter ett blåsigt och ganska kallt firande gick vi upp och tog det lugnt en stund innan vi började med grillningen. Gott med mat, igen :-) å så en massa lek och fotbollsspelande för a ihop med kusinerna.
Tänk en hel midsommarafton utan en enda droppe regn!
När a inte orkade mer gick vi ner till gäststugan och bäddade ner oss och på natten kom några droppar regn.
 
Blogg.se har visst gjorts om lite så min header har försvunnit....((ibland i alla fall??) får se när jag kan fixa det....å så strular det med bilderna för mig, en del bilder har jag fått greja massor med för att få upp...hmmm...strul....någon som har något hemligt knep ??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0