Pigga Penseér !!!

I måndags blev det lång dag på jobbet då vi saknade en personal, tack snälla mamma som hämtade a på förskolan!!!
Igår slutade jag tidigt och då kunde jag inte hålla mig längre, det bar av till Åsens handelsträdgård för inköp av penseér! Vi packade in oss i bilen, jag och a och min syster och grabbarna. a som inte hade sovit på fsk somnade som en stock i bilen och fick sitta kvar medans vi sprang runt och handlade blommor....kusinerna turades om att hålla koll på henne :-)



på trappan....



Det fanns ju så många olika att välja på och alla är så fina så jag köpte för många ....:-) men jag hade ju flera krukor att stoppa dem i !!! Å man kan väl aldrig få för många blommor...!!!


på lilla trappan...


knasfia Danielsson på betongtrappan med ytterligare en kruka penseér....

Efter inhandlingen stannade vi för en stunds lek hemma hos fam H, det var kul. På kvällen när pappa M kom hem blev det planering för hela slanten....
Igår var häcken på framsidan kanske lite ljusgrön och idag är den definitivt ljusgrön!!!! Vilken härlig årstid, allt knoppas och vi har en ljus och varm årstid att se fram emot!!


rabarbern på g....


små små knoppar på syrenen har vågat sig fram...

Idag har varit en vanlig dag på jobb och fsk fast a har inte sovit idag heller så hon är en trött tjej nu...Pappa M jobbar över ikväll så ikväll är det bara vi två hemma.



Ett litet bus som tyckte det var härligt att vara ute och plantera och som inte kunde låta bli att göra lite olika busiga miner :-)

Ikväll blev det ingen trädgårdskväll, riktigt busväder ute, regnet strilar ihärdigt utanför fönstret....




Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt våriga bilder!!

2012-03-29 @ 08:05:47
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0