Sååå shoppingsugen :-)

Söndagen förra veckan (v8) var det dags för sista vändan ut till Tjalvestugan och Svängbågen. Denna söndag var mamma och pappa värdar och jag hade lovat att hjälpa till så det belv en heldag kan man säga, vi åkte väl strax efter åtta på morgonen och kom hem strax efter fyra. Dagen bjöd på strålande solsken och härlig is men det verkade inte vara många som trodde att isen var bra för det var väldigt lite folk ute. Bitvis kunde man åka utan att se någon alls...


så här härligt var det....


lite isvaks arbete på morgonen....

Den där pappan som äntligen kommit hem från sin resa kom ju hem som en sjukling....feber å hosta. Han var hemma med a på söndagen och orkade tyvärr inte komma ut i det härliga vädret. Pappa M och a stannade hemma på måndagen och även på tisdagen för på måndagkvällen började a bli rejält förkyld....
Jag slutade tidigt på tisdagen och passade på att göra några snabba ärenden på stan när jag inte behövde hämta a, hade några kuddar att lämna tillbaka och så köpte jag te i den lilla butiken nere i gamla stan, de har det bästa teet i Norrköping tycker jag. Solen sken och det kändes som vår:-) Det var så länge sen jag var på stan så jag blev jätteshopping sugen....En snabb vända på Åhlens och några fina plagg till a kom med hem oxå:-)

På onsdagen var vi alla på jobb och fsk igen. På kvällen åkte m till Lkpg och hämtade sin lagade stereo, jag utvecklar inte denna historia mer än så....
På torsdagen åkte jag och a till hageby för lite skoshopping på vägen hem, sååå mycket fina vårsaker som kommit in....mera shoppingsugen igen...!


a's nya snygga snabba skor....


å så ett par till mamman som mamman inte kunde motstå...

De skor som a fick var nog extremt mycket mer praktiska, goretex vattentäta gympadojor, mamman fick tygskor :-) Jag tyckte a var lite långsam när vi var på Hageby, det brukar vara fart på benen där....När vi kom hem tog jag tempen, 38,3, jaha så det var bara att förbereda vab på fredagen. På torsdagkvällen var det stämma på a's förskola också. Hmmm, jag var minst sagt irriterad när jag åkte där ifrån, dåligt skött....:-(
Så a och jag var hemma igår, fredag, men hon hade ingen feber igår och inte idag heller men hon är fortfarande väldigt snorig, det går visst aldrig över. Den sjuka pappan är inte heller bra än....

Idag har vi kört det vanliga lördagsköret, städning! Sen åkte vi en sväng och köpte några små penseer som jag ska ha inne faktiskt, all denna härliga sol gör att man vill köpa massor med penseer till trappan men jag får nog vänta lite till, det är ju bara början av mars så det kan ju faktiskt bli ganksa kallt fortfarande...Sen köpte vi bullar och bröd på sockerbagar'n och så åkte vi till Bolagret också, de hade rea på allt för att få plats med lite nyheter och jag hittade 4 utekrukor som jag ska ha på framsidan (planerar ett litet projekt där) som passar ihop med de tre jag köpte där i våras som vi har på trappan! Perfekt!

Nu vilar a och pappa M har varit en vända på Mediamarkt, han suktar efter en ny tv....
Imorgon är det jobb som gäller för min del, ja jag vet det är söndag men vi har öppet hus! Säg till alla som ni känner och som har barn som ska börja på fsk i Norrköping!!:-)


Öppet hus på Montessoriförskolan Klätterträdet

Söndag 4/3 kl 10-14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0