Ett hav av vitsippor...

Långhelgen avslutade vi som sagt med en grillning! Vi fick lite oplanerat grillsällskap när S & J kom hit och grillade med oss. Vi åt utomhus för första gången i år!
Att jobba tredagars vecka kändes ju helt ok! I fredags hade jag desstuom kort dag som jag satt här hemma och jobbade vid datorn med schema och rutinpärm.
Under förra helgen och denna helg har vi hunnit med en hel del ute tycker jag, alla land är nu genomrensade en gång och vi har odlat morötter, sockärtor, sallad, lök och potatis. Till valborg gjorde vi ju även årets första rabarberpaj.
Igår var farmor och farfar här på besök över dagen. Det var kul och a lekte och lekte och lekte med dem :-) Med dem kom oxå några tomatplantor och en gurkplanta som idag planterats ut i växthuset. De har fått fiberduk på sig så jag hoppas att de inte kommer tycka att det är för kallt....
En kväll i veckan gick jag även premiärpromenaden med gräsklipparen!
Nu är det verkligen vår, så härligt och så vackert! Jag tycker verkligen om den här skira ljusa grönskan som finns överallt nu! Det luktar vår nu oxå när det börjat att blomma lite smått...

I morse åkte vi vändan till City gross men idag åkte vi allihop och efter handlingen gick vi en promenad i ekbackarna, ett naturreservat som ligger precis bredvid.
Otroligt mycket vitsippor!!!






som ett hav av vitt vitt vitt, vitsippor överallt...


a kunde inte låta bli att plocka några..(jag vet, man får inte plocka saker i naturreservat)




en gammal ådrig ek



tjoho...

A tyckte det var jättekul att springa fram och tillbaka, plocka blommor, klättra i höga berg och på gamla knotiga grenar!


vi hittade en koja, a sitter på en gren inne i kojan och filosoferar lite...


ett blommande körsbärsträd från svunna tider....


vårskriket !!!


ett beslag av något slag som någon lämnat kvar...

Jag gillar ju att fota, på den lilla stund vi var där hann det bli 87 bilder...hihi...
Under em idag har vi varit ute i trädgården, a har lekt med grannpojken och provat hans cykel, liten cykel med stödhjul, det gick bättre än jag trodde så nu får vi nog låna hem den som e och s haft..., S och kaninen har varit här och hoppat lite, mormor och morfar har varit här och fikat lite, tvättat och grillat....Nu när a och jag läste bok gick M ut för att tvätta bilarna. En innehållsrik söndag!

Imorgon blir det jobb och fsk och nästa vecka är minst sagt innehållsrik när man tittar i almanackan...Många långa dagar och kvällar bokade...Det är bara att hugga i :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0