Härlig helg med mors dag!

I fredags fick det bli fsk igen för a, S & J var snälla och hämtade henne så hon inte behövde ha så lång dag när hon varit hemma. Fredagen bjöd på kanonvarmt väder, sol hela dagen. När vi kom hem satte vi oss på poolkanten och plaskade med fötterna, det tyckte a var skönt efter att vi åkt hem i den kokvarma bilen :-)
På kvällen tog vi en grillning och sen blev det ett varv med gräsklipparen.

a och A med varsin gräsklippare ...

På lördag fm packade vi in oss i bilen och drog till mormor och morfar på landet. Där blev det en massa rolig lek och pappa M och morfar tvättade och polerade båten. Vi var nere vid sjön några varv oxå, där var en del andra djupdalsbor med och a och morfar fick sedan åka fyrhjuling hem till huset.

både spännande och lite läskigt...

Senare på kvällen kom en bonde med traktor och hjälpte oss att sjösätta båten.

så där ja, lyckad och smidig sjösättning av Humlan!

Sen blev det en sen middag för oss och en sen kväll för a. Å så blev det ju eurovision oxå så klart, så himla kul att sverige vann !!

På söndagen vaknade vi upp till en solig mors dag. Det blev en utflykt med båten.

a väntar på att morfar ska komma in med båten till bryggan

så bar det iväg, flytväst på och sommarben med blåmärken och skrubbsår....

Vi åkte ut till Djursö där vi gick iland. Vi hade med oss lite lunchmackor och bullar.

mysigt att sitta på en bergshäll på en ö i solen och äta!

Fin utdelning fick vi oxå, vi såg en havsörn direkt när vi hoppat iland och efter en liten stund kom en till. Försökte fota dem men det blev en härligt blå himmel med en liten prick på....vid tillfällen som dessa önskar man sig ännu mer ett teleobjektiv....

Sen lekte vi på ön, kasta sten i vattnet tyckte a var väldigt kul och där stog hon länge. Sen plockade vi lite snäckor, tryckte på blåstång så det sa puff, plaskade med fötterna och kollade på räkor. Så härligt!

tränar kastarmen...

Efter några timmar på ön åkte vi en till bit med båten och stannade för att fiska strömming, det är ju kul eftersom det blir många napp :-) Jag fick en abborre oxå men den släppte vi i eftersom det bara blev en. a var med och fiskade en stund, sen gick hon in i båten och ritade.
Väl iland igen och hemma i huset blev det god grillning med ett glas rött och tårta till efterrätt som avslutning på mors dag. Jag fick även ett paket från min söta dotter och hennes snälla pappa, en mysig och snygg kofta.
Sen var det dags att packa in oss i bilen och åka hem. a somnade efter hundra meter ungefär....så när vi kom hem hit bar vi in henne till sängen och satte på nattblöjan och kramades lite å så somnade hon om.
Jag körde turbo här inne, packade upp all packning och plockade undan. Tvättade av några fönster på utsidan och satte tillbaka blommorna efter att M slipat och målat dem.
Denna vecka väller över i kalendern av allt som ska göras så vi får försöka vara så effektiva som möjligt!
Idag fick M och a åka till city gross och handla och jag fick dammsuga, moppa och tvätta toaletter under tiden.
Imorgon och på onsdag kväll ska jag vara borta, på torsdag är det sommaravslutning på a's förskola, och på fredag är vi lediga då det är planeringsdags på a´s förskola. Förmodligen kommer farmor och farfar på besök oxå. Lördagen är jag bokad på både hår och nagelfix...pust...
Det är mycket som ska fixas under veckan, avslutningskläder, frökenpresenter, kort osv....
Vi får försöka vara strukturerade .-)