Helg i Ingatorp

I fredags slutade vi lite tidigare och åkte ner till farmor och farfar i Ingatorp på besök. Det var längesen vi var där så nu var det dax igen....
På lördagen var vi en sväng ut i skogen och hämtade hem lite mossa och ris och diverse som det ska fixas lite med till advent.
 
 
 
Så här underbara färger och ljus erbjuder en svensk novemberdag...Men jag har i alla fall hållt i kameran igen och lördagen bjöd faktiskt på några solglimtar...
 
Motljus i skogen...
 
 
Med på promenaden var visst grannens katt, farmor och farfars katt blir inte jätteförtjust när när vi kommer och syns inte mycket till...
 
Med lite sol blir färger och ljus mycket trevligare :-)
 
 
Vi var även uppe i lagården och kollade in fåren och a hjälpte farmor att baka på em. Farfar jobbade en sväng på em men fick med sig en lottvinst hem, en skrållandocka som a fick!!
När farmor och a bakade åkte farfar och jag ut en sväng i byn och fotade mörkerfotografering, tyvärr var farfarns kamera inte laddad så det blev mest jag som fotade, men det var kul!
 
Så idag var det bara fm i Ingatorp innan vi packade oss hem efter lunchen. Sen åkte jag till c och fixade mina naglar och så blev det kväll igen....
Efter helgen är det vanligtvis nystädat och påfyllt i skafferi och kyl inför nya veckan men så är det inte nu....känns inte jättekul att börja plocka fram adventsgrejer när det inte är städat men i veckan är det mycket inbokat bla resa för mannen så det måste fixas när någon liten tid finns....
Nu måste jag ju börja med mitt andra jul och adventspyssel om jag ska hinna....!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0