Hit och dit söndag...

Idag har jag åkte lite hit och dit...
Började morgonen med att åka ut till Kolmården med C för att köpa årskort! När vi kliver ur bilen säger C, du har väl med dig lappen va?? Ehh, NEJ...jag har glömt lappen som ger mig tillåtelse att köpa årskort till halva priset denna dag.....Tacka vet jag smartphones..., med hjälp av mitt prenummerationsnummer kunde jag köpa årskorten ändå! Puh...hade känts lite väl trist att åka hem för att hämta lappen och åka ut igen....
Jaha, de hade i alla fall effektiviserat kösystemet så vi stog bara i en kort kö innan vi drog hem igen. Stannade på Panduro på vägen hem eftersom de hade 25 % rea på alla varor.
Sen var det bara att kasta i sig lite lunch och hoppa in i bilen igen. Denna gång åkte jag ut till Näkna för att göra del två i min fotoläxa...Jag hade fått för mig att jag ville fota forsande vatten och det vet jag att det finns där. K och hunden A gjorde mig sällskap in i skogen. Det ställe jag valt gav inte utrymme för något stativ direkt så den ena bilden har lite skakningsoskärpa ....men jag tror ändå att jag fick fram det jag ville....riktigt trixit ljus oxå...som sagt långt ifrån perfekta bilder men jag kände mig lite tidspressad....hade gärna gått där ute i flera timmar idag i alla fina höstfärger men men ...
 
 
Hem igen och sen ut i trädgården och fixa. Vi har tagit in utemöblerna och städat in leksaker och krukor. Sen blev det en vända med gräsklipparen oxå...kan det ha varit sista gången för i år....??
När jag och a läste godnatt sagor fick m åka till city gross och fylla på lite i kylen, men någon städning här inne har vi tyvärr inte hunnit med denna helg ....
 
Ser inte riktigt fram emot kommande vecka....mycket möten och grejer på kvällarna denna vecka oxå, känns stressande men vi får försöka ta en dag i taget...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0