Vecka med många kvällar....

...eller ja det är klart att en vecka kan ju inte ha flera kvällar än den har men det har varit mycket att göra...
Måndagen var i alla fall som vanligt, tisdag kväll var det ju daxs för del två i fotokursen. En jättekul omgång men ganska svår.....vi fotade i mörker med långa slutartider. Vi var även ute en sväng och fotade t.ex. denna bild...
 
 
Riktigt roliga och häftiga effekter kan man få till om man vet vad man gör :-)
 
Onsdagkväll var det dax för ett besök hos bästa C på style station för att fixa mitt hår, klipp och färg blev det. Nu är det mörkare och kortare... Det var så skönt att vara där , de andra tjejerna i salongen hade gått hem så det var bara jag och C där, lugnt och skönt i en stressig vecka! I torsdags var det simskola igen och denna gång var a jätteduktig, hon lärde sig att göra bubblor med munnen och plocka saker från botten i trappan...hon gillar ju inte att ha vatten i anstiktet och stänk och så så det är en framgång för henne ! Sen fick faster s komma en sväng och täck upp i glappet som blev innan m kom hem från jobbet och jag var tvungen att åka igen.
 
Torsdag kväll var jag och en kollega på möte på facket....hmmm...vad ska man säga...det skulle bli långt om jag sa något så jag tror att jag säger inget istället .....
Det har kännts jobbigt att vara borta så många kvällar, dels blir jag ju ännu tröttare men så vet jag ju oxå att det inte brukar gå helt smärtfritt att lägga a för pappa m... På tisdagkvällen hade hon somnat när jag kom hem men inte onsdag och torsdag. Dessutom är a täppt i näsan och har sovit sämre och vaknar innan klockan har ringt så hon har helt enklet sovit för lite denna vecka .-( Å så saknar jag ju själv att lägga henne för det är en mysig stund att ligga bredvid henne i sängen och läsa bok !
Tyvärr ser nästa vecka likadan ut, tre kvällar för mig plus att m ska till Italien....
Igår slutade jag i alla fall tidigt, jag hämtade min trötta tjej strax innan ett och sen var vi tvungna att fixa några födelsedagsärenden innan vi kunde åka hem och mysa!
Igår kväll började jag med min fotoläxa. Denna gång har vi fått två olika uppgifter varav den ena kräver mörker så den fotade jag igår kväll efter att a somnat. m fick vara assistent...men jag tror nog att han tyckte det var lite kul i alla fall... :-)
 
 
 
Jag körde lite tema kärlek på den första av mina läxor :-)
 
Imorse vaknade a strax innan sex som hon gjort hela veckan men hon fick nässpray och sen somnade vi om...vaknade sen typ tjugo över åtta ! Då blev det lite bråttom....m skulle hömta våra grannar på flygplatsen tio över nio och jag skulle till c och fixa mina naglar kvart i elva....det blev frukost och tre snabba duschar :-)
Efter lunch åkte vi till e's treårs kalas och sen tog vi en vända på stan eftersom det är kulturnatten ikväll men a somnade i vagnen och det var supermycket folk och det ösregnade så vi kollade inte så mycket innan vi åkte hem igen.
Imorgon har vi en hel del på agendan igen innan nästa fullproppade vecka ....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0