Bloggtorka ....

Oj då .... Bloggen har visst drabbats av lite torka .... En del beror det på kappsäckslivet vi lever just nu ;) 
Förra veckan var det ju påsklovsvecka och a var ledig med mormor och morfar på tisdagen vilket några av er säkert listat ut på fotoutmaningsbilderna . På onsdagen var jag ledig , a och jag åkte en sväng till hennes kompis S och lekte lite på fm... De har ju någon slags hatkärlek , de vill alltid leka med varandra och saknar varandra men blir osams titt som tätt. Em blev hemma och faster S kom och lekte lite. Torsdag och fredag blev det fsk och jobb som vanligt igen! På lördagen hade vi l och n här, det var verkligen längesen och mycket trevligt ! Måste upprepas!! Söndagen var jag nog mest trött tror jag, minns inte vad vi styrde med riktigt ;) 
Så, ny vecka igen! Måndag kvällen spenderade jag på style station för lite klipp ! På tisdagen när jag slutade tidigt tog a och jag med oss förskolekompisen e hem. Två förväntansfulla fnittriga tjejer i bilen på vägen hem ;) de hade jättekul hela em och lekte i nästan tre timmar innan hennes föräldrar kom och hämtade henne! Tisdag kvällen var det bara a och jag, mannen hade utbildning hela kvällen lång. På onsdag kvällen efter dansen var det packning som gällde för hela slanten ! Mannen skulle bli upphämtad hiskeligt tidigt torsdag morgon för en "jobbresa" till Sicilien så a och jag tog vårt pick och pack och flyttade hem till mamma och pappa eftersom jag hade öppning på jobbet både torsdag och fredag. Tack snälla mamma och pappa för all hjälp ! Vad gjorde vi utan er!! På lördagen åkte a och jag till landet över dagen. Mysigt, jag sprang en kortis och på kvällen fick jag gott grillat ! Orkade inte bo i kappsäck mer därför ville jag sova hemma och vi åkte hem på kvällen. A fick ett hysteriskt argutbrott för hon inte ville åka hem :( fyraårsåldern är väl helt underbar ibland .... På vägen hem i skymningen såg vi inte mindre än 13 rådjur på lite olika ställen och lyckligtvis inte för nära motorhuven:) 
idag har jag försökt få lite gjort här hemma , plockat undan och tvättat en massa. Faster kom och lekte lite med a och då passade jag på att köra turbo med dammsugaren ! Idag har även våren visat sig med riktigt härligt väder! Det blev en första snabb / grov rensning i landet på framsidan och sen in och mopps golvet och fixa kvällsmat ! Ändå inte helt färdig städat! M har fortfarande inte kommit hem men väntas ramla in här under natten någon gång ...han hade visst bränt sig i den italienska solen häromdagen ...vilket jag tyckte verkade som ett angenämt problem då vi den dagen hade 2 plusgrader och ösregn här ...nåja...
även kommande vecka väntas innehålla en liten del av kappsäcksliv den oxå ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0