Så kom den, vintern....

Ja nu blev det vinter! Den utlovade stormen Sven störde inte oss alltför mycket här.
 
I torsdags när a och jag kom till simskolan var simfröken sjuk så vi fick simma själva på vår simtid, ja ja det gick ju det med. a var duktig och visade mig att hon kunde hoppa från kanten. a och jag har klarat oss bra i vår ensamhet, vi har myst och tittat på och lyssnat på adventskalendrarna på kvällarna. På torsdag kvällen kom en familj som ska prova a's gamla bilstol och se om den passar dem...vi får väl se. Sent på fredagkvällen kom M hem från en blåsig guppig flygresa. I lördags blev det fix hemma, jag åkte till mirum och köpte lite mer julblommor och lite annat... glömde hälften av det jag skulle göra men men...julkorten är nästan klara och det börjar bli julmysigt här hemma. På em var vi på kalas hos en fsk kompis till a. Det första vi såg var barnet som dagen innan innan kräktes på fsk....jag blir galen, varför kan inte folk stanna hemma 48 timmar ????? Jag blir så trött...nu är det bara att vänta och se...:( Medan vi var på kalas fick m dammsuga i alla fall. Idag har m och a handlat mat och jag har fixat de sista julklapparna så nu är jag klar med det ialla fall. Idag har snön fallit och fallit och fallit så nu är m ute och skottar...
Vi har bakat pepparkakshus och pepparkakor och lyssnat på julmusik så nu har vi fått julstämning i vårt hus!
Vi har varit ute och busat i snön och a har åkt skidor runt huset.
 
 
Vår fina gran!
 
 
Hyacinter i hink i hallen, en underbar doft möter mig i när jag kliver innan för dörren.
 
 
En ny installation i ljusboxen....
 
 
The house
 
 
Adventsljusstake på trappan
 
 
stjärnor på trappan, en med ljus
 
 
Minigranarna utanför har fått både pynt och snö
 
 Tjoho snö!!
 
Adventsfotografering, 2:a advent !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0