Mycket baciller i vabruari ....

Det känns som att jag upprepar mig men ja , det har gått en hel vecka till !! Nu har vi i alla fall kommit igenom halva februari och det är i alla fall ljusare. Imorse när jag kom till jobbet vid 07,30 var det faktiskt ljust ute ocbångs tappra små fåglar kvittrar ute på dagarna! Måndag och tisdag förra veckan var nog som vanligt ... På onsdag kvällen hjälpte m min pappa en sväng och a provade för första gången danslek här i smedby. Hon var lite blyg först men sen lossnade det lite och hon kom igång, jag tror att hon tyckte det var kul så vi provar detta denna terminen får vi se. Jo just det jag var ju faktiskt på spinning på måndagskvällen ! I torsdags var det ju faktiskt alla hjärtans dag och det skulle vara drop in fika på a's fsk. Det hade a sett fram emot och så fort hon öppnade ögonen på morgonen sa hon - idag är det alla hjärtors dag och då ska man äta chokladhjärtor ! Jaha... Vara så ni vet....:) men tyvärr ringde de från hennes fsk vid tolv tiden då hade hon fått feber:( bara att hämta upp henne och åka hem. Snällaste personalen hade gjort en liten påse på hennes plats med två chokladhjärtan i och en litet krya på dig hjärta ! a blev glad och det gjorde inget att vi inte kunde vara med på drop in fika ! Simskolan missade vi ju såklart oxå ... Men men På kvällen åt vi mat från meze som m hämtat hem och jag fick rosor och några små paket. Himla god mat! Så på fredagen anslöt vi oss då till vabruari ... Jag var hemma med en febrig och trött a , vi spenderade största delen av dagen i soffan framför tvn. Hon hade feber även på lördagen men söndagen var feberfri. Så idag har hon faktiskt varit på fsk igen men fick en kort dag , m hämtade henne vid tolv. Jag däremot fick en extra lång dag.... På mitt jobb täcker vi in allt, vi har alla baciller att erbjuda , magsjuka, feber, löss och vattenkoppor ....ni får ursäkta men det tar emot att gå dit när det är så här ...vi får väl se hur många dagar vi får vara friska innan det blir vab eller sjukdom igen .... Jag längtar efter vår nu, lite varmare bort med snön och framför allt att alla kan vara lite friskare ...:/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0