Början av 2013

Jaha, nu var det lite längesen jag skrev något igen....
 
lilla familjen på nyårsafton
 
Fredagen efter nyår var i alla fall min första jobbdag efter en skön ledighet, vi hade bara två barn så det var lite segt...
a var här hemma och lekte med farmor och farfar.
Lördagen ägnades åt städ och fix och trix, jag var en vända till mirum och kollade reor men det blev bara ett par jeans till mig....hur svårt kan det vara att hitta normala kläder...??
På söndag morgonen åkte vi och hämtade faster s och sen åkte vi ut till svängbågen och tjalvestugan och åkte skridskor. När vi först ställde a på isen for benen åt alla håll men efter bara en liten stund kom hon på hur man hittade balansen själv och struttade fram en liten bit i taget...Några vurpor blev det ju såklart och ibland försvann modet och det goda humöret men det gick över förväntan måste jag säga!
 
 
Efter skridskoåkning blev det fika och grilla korv i stugan innan vi åkte hem igen, alla fyra var lika trötta tror jag...även mormor och morfar och kusinerna var där ute och åkte skridskor.
 
Så började arbetslivet på allvar igen....m var dock ledig med a på måndagen för hennes fsk var stängd. Jag öppnade och slutade tidigt så då passade vi på att lämna a hos mormor och morfar på em och åka till ikea. Där inhandlades ny tvbänk och nya bokhyllor. Till tvbänk köpte vi inte riktigt den lösning vi tänkt innan så då fattades det ju givetvis en toppskiva, annars hade vi faktiskt kollat innan att allt vi skulle ha fanns i lager...typsikt..
Ja ja, hem med alla grejer i alla fall, tack snälla mormor och morfar som var barnvakt så att alla grejer fick plats i bilen!
Sen har det varit arbets/fsk vecka för hela slanten! Alla har varit väldigt trötta på kvällarna, väldigt jobbigt att gå upp på mornarna också....I torsdags började simskolan oxå det var kul! På torsdagkvällen drog pappa m till ikea en snabb sväng och köpte toppskivan som nu fanns i lager igen.
Denna helg blev inte alls som planerat men så är det. På fredagkvällen var det en varm liten tjej vi bäddade ner i sängen och det är snor och en otäck hosta som sitter i bröstet :-( Tanken var att vi skulle åka skridskor och grilla med s och j på lördagen men istället blev det montering av möbler, vilket iofs var nödvändigt eftersom vi hade hela vardagsrummet fullt med kartonger...På fm var jag hos min nagelvän och fixade mina naglar oxå.
 
 
 
vardagsrummet innan, ni får stå ut med suddiga mobilbilder....
 
Så när vi (läs m) byggt ihop tvbänken och vände den åt rätt håll såg vi en skada på den översta skivan...typiskt...vi har reklamerat och en ny skickas hit men det tar 2-3 veckor så vi har ändå byggt färdigt den så länge...
 
 
 
Lite provisoriskt eftersom vi snart ska bygga isär tvbänken igen, därför har vi inte fixat färdigt med sladdarna och så..., tavlan ska upp på väggen och så ska det piffas lite med så klart :-)
En av de gamla bokyllorna har flyttat upp på övervåningen och skåpen som hängde på väggen har flyttat hem till s och j. Tvbänken och en av bokhyllorna står i garaget än så länge....
 
Idag var planen oxå att a skulle ha gått på kalas men även kalasobjektet visade sig ha blivit sjuk så kalaset blev inställt, tur för a som ändå inte kunnat gå...Istället har vi haft julgransplundring, dansat ut granen och a fick en liten påse med en frukt och en godisbit i. Å så städning på det, det har tagit hela dagen....
 
Imorgon börjar vab säsongen då... fyra dagar på fsk gick det innan det blev sjukt....men faktiskt, jag har inte vågat uttala det tidigare men nu är ju friskhetscirkeln bruten så hade vi inte en enda vab dag på hela höstterminen...
Vårterminen blir ju uppenbarligen annorlunda men så är ju faktiskt jan-mars de värsta sjukdomsmånaderna...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0