För många minusgrader och för mycket snor....

Ja det får tala för denna vecka .... 14-17 minus nästan hela veckan och a har hela näsan och bröstet fullt med snor som aldrig verkar vilja gå bort :( hon har kännts på gränsen mellan att vara hemma och att vara på fsk hela veckan men vi har löst det med lite kortare dagar bl.a. Med hjälp av faster S ! Annars så var a och jag hos c på style station i tisdags efter fsk för det var verkligen dags för a att klippa sig. hon skötte sig exemplariskt och belönades med en klubba av c.... a blev mycket nöjd och mumsade glatt , det var första gången hon åt en klubba ....vi var tvungna att stanna till på pappa m jobb för att visa klubban ( jag räknade snabbt ut att den inte skulle finnas kvar när han kom hem..) Annars har nog veckan varit som vanligt tror jag. Jag var iväg på torsdag kvällen och lämnade cytologprov  .... Helgen har varit fullt upp! I lördags var det kalas , kombinerat för två kusiner som fyller i feb och pappan i familjen sim fyllt 40 nu i jan. Lite spontant fick vi med oss mamma och pappa hem på mat på kvällen , det var trevligt! Idag har jag jobbat, vi har haft öppet hus. Denna gång kom det ganska många familjer så det fanns något att göra hela tiden så det var kul! Sen stannade jag på mirum och köpte nya gardiner till vardagsrummet och så spenderade jag lite tid på Triumph butiken där jag fick väldigt bra hjälp och fick med mig en hel hög med bh på 70% rea ....när jag väl kom hem fick jag åka till city gross och väl hemma därifrån körde vi årets första grillning ! Gott!
Kort och gott har det känts som en väääldigt kort helg med mycket lite lugn och ro som följs av en vecka när jag och a kommer vara ensamma i stort sett hela veckan ....
Annars så gillar a fortfarande att rita och har utvecklats en del där! Hon är även mycket nyfiken på bokstäver och siffror och skriver och räknar massor.  Vi leker doktor och med dockorna , lagar mat och har picknick . En nyhet är att göra paket. Vi slår in saker varje dag antingen till någon docka eller till någon i familjen. 
Jag har ju förresten bytt avdelning på jobbet och jobbar nu denna termin med de "stora" barnen 3-5 år. Detta hade jag gruvat mig lite för innan jul men än så länge så går det bra och det känns ganska ok faktiskt....
Ja nu önskar jag mindre snor och lite mildare väder .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0