Nytt år!

Så nu är det alltså nytt år igen, 2013! 
Vi hade ett riktigt bra slut på 2012 men kanske en mindre bra start på 2013......
vi åkte till våra vänner a och k med hundarna Alma och Rut . Till att börja med åkte vi hem två gånger innan vi kom iväg eftersom vi glömt något, senare på kvällen insåg vi att vi ändå hade glömt nattblöja till a ..... Problem ..... En snäll granne med barn barn hade en i någon gömma som vi fick i alla fall men vi kanske skulle ha tolkat tecknen att vi inte skulle sova borta .... 
Vi hade i alla fall en trevlig kväll med massa god mat och gott att dricka till! Vi gick ut till tolvslaget för att skåla och skjuta raketer som vi brukar. Hundarna gillar inte raketerna och var lite nervösa därinne , a sov, men så såg jag genom fönstret att alma var uppe i sängen hos a och a vaknade så klart. Så jag fick gå in till henne, jag missade skålen och fyrverkerierna ....
sen kunde jag inte sova för jag hade så ont i magen så vi halv fem eller nåt blåste jag i vår alkomätare som visade 0,00 promille och jag bestämde mig för att slita upp man och dotter och köra hem istället. Väl hemma kunde jag i alla fall sova två timmar innan a tyckte det var dax att gå upp.... Resten av dagen var som i en dimma ....
hoppas inte detta är något tecken för hur 2013 ska bli, strul och inte må bra .....
det verkar i alla fall som att sova borta inte är min grej ..Kanske ska hålla mig hemma ...
igår och idag har a och jag varit lediga. Igår kom hennes bästa kompis från fsk en stund och lekte, det tyckte nog båda två var kul även om de blir en del osams ....
idag var a och jag på biblioteket på mirum en sväng. Sen har jag haft migrän och a har lekt runt omkring mig, världens tråkigaste mamma....
nu har det varit varmt många dagar så nu är snön borta .....tråkigt ....hade hoppats på skridskor på söndag men jag vet inte om det går....
jobb imorgon , inte jättefrestande .... Farmor och farfar kommer och är med a så hon får fortsätta vara ledig i alla fall ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0