Stegeborgs slottsruin


 
På måndagkvällen tog vi en liten tur från landet till Stegeborg och gick in till slottsruinen. Vet inte om jag har gjort det någon gång ialla fall inte som jag kan minnas... Det var mysigt. Vi gick runt bland alla stenar och vinklar och vrår...och jag lekte med min kamera :-)
 
 
 
 
"I can se my house from here...." ja inte riktigt men inne i fjärden där ligger ju landet, eller mitt paradis som jag kallar det här på bloggen ibland...
 
 
 
 
 
 
 
 
Kul ställe att fota porträtt på! Det kostar ju i inträde men bara 35 kr per vuxen om man inte vill ha audioguide med sig vilket inte är någon större ide om man har en fyraåring med sig ....
 
 
 
Nere vid vattnet fanns en mysig liten trädgård med rosor, luktärt, stjärflocka mm och bågar och bänkar, kanske kan det ha varit en köksträdgård någon gång för längesen....
 
 
 
Efter turen i slottsruinen tog vi en glass vid hamnkrogen och strosade runt och kollade på fina båtar.
 
a på pappas axlar och spanar...
Mysig liten utflykt!
Nu är vi hemma i huset igen och tvättar och packar upp igen....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Superfina bilder som vanligt:)

2013-07-26 @ 23:35:21
Postat av: Karin

Fina bilder och en söt liten tjej, ha en solig dag Karin

2013-08-05 @ 09:18:45
URL: http://karinsbloggiblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0