Trött, tröttare, tröttast ....

Det var inte bara jag som var trött förra söndagen , heminredningspartyt blev inställt pga för många återbud ....jag stannade i soffan och kollade ikapp på fyra avsnitt av grey's anatomy :)  Så dax för ny vecka ... M jobbade över på måndag kvällen , tisdagen var nog helt vanlig faktiskt ... På onsdag kvällen var det stämma på jordgloben . Torsdagen hade m besök från Italien på jobbet så vi stannade till och sa hej efter simskolan . Jag jobbade sedan sent på fredagen och stackars faster S som skulle hämtar henne på fsk hade blivit sjuk. Då fick mostern som hade tagit en ledig dag rycka in och hämta henne. Det blev lek med kusinerna hela em så a var nöjd ändå. Den täppta näsan har hängt med a hela veckan och hon har verkligen inte sovit bra . Nu börjar det bli lång tid utan vettig sömn, det i kombination med att barnen på jobbet verkligen inte är friska så kroppen har många baciller att hela tiden försvara sig emot, har nu gjort att jag är fruktansvärt trött! Somnar oftast ihop med a och orkar inte göra någonting på kvällarna ... Börjar bli riktigt tråkigt nu ....
i lördags var det i alla fall viskning och städning på schemat ! Solen sken så vackert så jag fick spring i benen och klämde in en liten joggingtur oxå. Mitt i allt bakandet bestämde sig kökskranen för att gå av och trilla isär .... När vi väl lokaliserat kvittot inser vi att vi köpte den för två år och tio dagar sen .... Två års garanti .... Hmm , vi har i alla fall reklamerat den direkt till fabrikören.... Vi är nu fortfarande utan kran....fortsättning följer ....
I söndags var det min födelsedag ! Hipp hipp hurra! Jag uppvaktades på sängen med sång och paket av a och m. Sen hade jag bestämt att hela min familj skulle äta lunch tillsammans på lagerqvist . Det blev en plankstek och ett glas rött för mig ! Mums ! Efter maten åkte vi allihop hem hit ( 14 st blev vi ) och tog kaffe och tårta ! Efter allt firande hade a lite feber på kvällen så nu blev det vab på schemat . Under natten blev hon väldigt förkyld så vi blir hemma med snor och besvärlig hosta denna vecka. Så det som skulle bli en fyra dagars arbetsvecka blev bara en dag för mig ... Jo så nu sover hon om möjligt ännu sämre än nyss eftersom det hostas oxå ...
ja ja, hoppas att hon blir bättre så att vi kan få en mysig påsk ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0