En lång vecka ....

Oj oj oj en hel vecka till men denna arbetsvecka kändes lång faktiskt .....
De aktiviteter vi gått på , simskola och dans är nu slut för terminen men veckorna som kommer är fulla av utflykter och sommar fester mm. 
Att jobba på den andra avdelningen på jobbet har nu blivit som jag befarade och ännu värre tror jag ... känns just nu som en hopplös situation som tar en otrolig kraft och gör en helt slut ....på tal om helt slut ... Minns inte om jag talat om svaret på mitt järnprov, det var i alla fall inget bra och nu försöker jag komma ihåg att ta blutsaft varje dag ...
I måndags hade jag en lite annorlunda arbetsdag. Jag och j var på Ikea och toys r' us och köpte grejer till jobbet. Några smågrejer till oss passades på att handlas oxå... När vi ändå var åt det hållet åkte vi även till brunneby och köpte presenter till a's fsk personal till sommarfesten. 
I onsdags var a ledig och fick följa med på utflykt med mormors jobb till palstorps hage . Jag hämtade en nöjd tjej på em som klättrat , klappat kaniner och får, grillat korv och köpt glass. Med hem följde även en brun liten gosekanin. Tack snälla mormor för att hon fick följa med! 
I torsdags hade jag maraton dag på jobbet... Började 6:45 jobbade till 14. Möte mellan 15-18 och så ett möte till mellan 18:30-19:30... Trött... På min lilla håltimme passade jag på att åka ut till Lundby och köpa två amplar med vita millionbells till oss och en fuschiaampel till mamma i mors dags present. Snopet nog så kom mamma och pappa där när jag sprang mellan växthusen i ösregnet så mamma fick sin ampel direkt och tog med den hem ;) a blev hämtad av faster och lekte där hela em. 
Fredagen började med ett sms 6;45 på morgonen ... Det är aldrig bra, det betyder att någon på jobbet är sjuk ... Jag fick äran att jobba över 1, 5 Tim . Som tur var kunde j hämta a och hon fick vara med s och j även denna em. Tack snälla ni för hjälpen! 
Lördag och ledigt äntligen ! Hela huset fullt med folk! Farmor och farfar och s och j och kaninen ;) uppehållsväder så det blev fullt fart med målningen för m och turbo i trädgården för mig. Rensade och klippte gräs och farfar hjälpte till oxå! Kvällen avslutades med god mat från meze. Tack för hjälp och sällskap till a allihop ! 
Idag är det söndag och mors dag. Jag har fått paket på morgonen . A och jag drog till djurparken och m jobbade vidare på huset. Vi såg delfinshow, klappade en kungsboa, kramade Bamse och Skalman , såg dockteater , lekte och såg en massa fler djur innan regnet kom och vi åkte hem. Ett kort besök av mamma och pappa på kvällen oxå. Känner mig väääldans trött och imorgon börjar en ny arbetsvecka ....

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch o fy, det låter inget vidare =( Vi får boka in en date så kan du få spy av dig om allt du vill... Jag kan nog inte göra så mycket men jag ät rätt bra på att lyssna. Hoppas järnvärdet höjs med så kanske lite ork kommer tillbaka...

Massa kramar o hoppas denna veckan blir bättre.

2013-05-27 @ 21:53:48
URL: http://griffelfot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0