Pingst!

Tiden springer och det är så underbart med vår! Nu är vi mitt uppe i pingst helgen som för bara några år sen var en långhelg. Synd att det inte är det tycker jag, det är ju nu det är som vackrast pch det är så kort! Förut var det ju många som firade bröllop denna helg i det vackraste mellan hägg och syrén...
 
I onsdags var det pappas tur att ha Miss-i-nassen och arrangerade det ute vid Tjalvestugan. Mamma och jag hjälpte till att fixa fika till alla gubbar när de hade sprungit färdigt. Det var fint väder med sol och blå himmel men väldans blåsigt och riktigt kyligt. Fika fix hela kvällen och klockan hade hunnit bli 22,45 när jag parkerade bilen här hemma.
 
 
 
Kvällen äldsta deltagare, 94 år, får stå ut med att hyllas med en anonym bild här. Mycket imponerande måste jag säga. Det är tuffa gubbar som träffas varannan onsdag kväll för att springa orientering!
 
 
Så öppning på torsdagen, något segt...Men på jobbet firade vi Förskolans dag ute på gården. Vi hade riktigt härligt väder och barnen fick leta efter en bokstav ute på gården, när de funnit en bokstav fick de byta den mot en låtsas tjuga som de kunde använda i glasskiosken som öppnade en liten stund senare.
 
 
Sen fick alla barnen varsin heliumballong med sitt namn på (ja, jag vet, inte miljövänligt, vi ber så hemskt mycket om ursäkt!) och sen släppte vi ballongerna och såg dem segla iväg högt upp i det blå, långt bort och länge länge såg vi dem. Mycket mysig dag och jag tror att barnen uppskattade det!
 
 
Mannen började på onsdagkvällen inventering på sitt jobb som honom har vi inte sett mycket av förrän idag. Tack snälla faster S som tog hand om a på onsdagkvällen oxå!
a och jag var på terminens sista simskola på torsdag em och hon kom stolt hem med sitt märke, den gröna baddaren.
Idag har det faktist varit uppehåll hela dagen och mannen behövde inte åka in till jobbet utan har målat hus nästan hela dagen.
a och jag har lekt, både ute och inne.
Äntligen har jag hunnit fota lite av den underbara våren i vår trädgård oxå!
Plommonträdet som nästan har blommat över helt....
 
Äppleträden har knoppar...
Snart, snart det är nära att syrénen har slagit ut i full blom.
 
 
 
 
På framsidan har vi dessa mörklila korta små liljor av något slag, knopparna är nästan snyggare än blommorna ...
Farfar, du fick med dig några knölar av denna, hoppas du får blommor på dem!
 
a gillar att gunga, men att ta kort på en gungande unge var inte det enklaste :-)
 
 
och så har jag tagit första skörden av rabarbern äntligen. Det har kunnat göras ett tag men jag har inte hunnit.
Både saft och paj blev det!
 
Ikväll har jag precis tagit bort årets första fästing på min fot...Överväger att vaccinera a oxå mot TBE, både m och jag är vaccinerade....
 
Idag har S och J sprungit göteborgsvarvet, imponerande insats, ni var jätteduktiga!
Ni andra som sprang var givetvis jättebra, tex m & j och l....säkert fler som jag inte har koll på ..
Bra jobbat ialla fall!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inge Danielsson

Fina bilder. Jo, jag har blommor på plantorna som jag fick med hem!

2013-05-18 @ 21:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0