Sköna maj välkommen!

Nu är det redan maj! Fast vädret varierar fortfarande en del må jag säga....
I måndags var det dax att gå till vårdcentralen för att ta järnprov...Min frisör har skällt på mig att jag borde göra det för mitt hår håller dålig kvalitet sen jag fick a...om jag är trött? Ja, jag är jättetrött men det är ju svårt att veta om jag är tröttare än jag borde, jag har ju inget att jämföra med, livet innan barn var ju ett annat liksom....
a's förskola stängde tidigt oxå men M fick hämta för man vet ju aldrig hur lång tid det tar på vårdcentralen...
När jag var klar passade jag på att inhandla födelsedagspresenter till min brors tjejer som fyllt år.
Sen hem och sen tillbaka till jobbet för ett extra insatt möte med nya ordföranden och personalansvarig.
I tisdags var det valborgsmässoafton! Min favorithögtid! Det är så mysigt tycker jag plus att det liksom lovar om varmare, ljusare och vackrare tider! Valborg bjöd som oftast på kallt väder...brrr...riktigt blåsigt oxå så det var lite oroligt om det skulle kunna bli någon brasa...
Jag slutade tidigt och åkte och hämtade a, vi åkte hem och fixade sallad och potatis sallad och bakade äppelpajer på pinne...
 
Sen åkte vi ut till kompisarna A& K och hundarna a & r. Vi hinner träffas så sällan så det var mysigt. Liten brasa och lotterier och lite fyrverkerier vid hembygdsgården i näkna och så grill och mat tillsammans innan jag körde hem. a tyckte det var kul med hundarna och det gick riktigt bra.
 
Brasa blev det som tur var!
 
 
a vann en låda med penseer på lotteriet!
 
I onsdags var det ju äntligen maj! Första maj bjöd på riktigt fint väder.A hängde ju i kvällen innan och var vaken tills vi åkte hem från Näkna och faktiskt så blev det sovmorgon till 8,30!  Farmor och farfar skulle komma på besök men det blev bara farfar för farmor var så förkyld. a lekte med farfar och det blev lite fixat i trädgården. Sen kom s och j oxå så det blev mera lek och så lite mat med. Under dagen provade jag även att baka maränger för första gången i mitt liv, det blev ganska bra...
 
 
Onsdagen var ju annars lite konstigt, lördag och söndag på samma gång fast det var onsdag...
Jobb igen på torsdagen, 12 timmars dag för mig, öppnade och hade kvällsmöte...något trött när jag kom hem..S hämtade a och de åkte på simskolan. Tack för hjälpen.
På torsdagen hade vi finbesök på jobbet oxå:-) J.G hade med sina små kycklingar...såå söta...jag fick hålla...(men inte barnen för de är så sköra de små liven, barnen fick nöja sig med att klappa lite med pekfingret på huvudet på dem)
 
 
 
Fredagen var en lyxdag i alla fall. Kort dag på jobbet. Hämtade a tidigt så tog vi en liten fika på stan tills det var dax för a's klipptid. a var jätteduktig och ville ha både flätor och glitter när det var klart. Även min lugg fick bli någon cm kortare.
 
 
 
Nyklippt med fina inbakade flätor...Byggnadsställningarna runt vårt hus går ju bara inte att låta bli att klättra på...
 
Sen lämnade jag a på m's jobb precis tills han slutade och åkte tillbaka in mot stan för 1,5 timmes ansiktsbehandling, så skönt!
Denna helg har varit helt bokad, först nagelfix på lördag fm och sen iväg till min bror med familj för att fira hans tjejer.
Idag städdag på a's fsk och sen hem. En jogging tur med s och sen trädgårdsfix hela dagen. Nu är jag trött och mör och har ont i huvet. Snälla s och j har hjälpt till med a och skrapning av hus idag!
a försvann till grannen som kom och frågade om hon ville leka vid 14,30 tiden och sen kom hon inte hem förrän strax efter fem! Stora tjejen! Jag tror att det är första gången hon är själv hos en kompis och leker. Grannens pojke är väldigt snäll och de har lekt bra innan några gånger och så kunde jag ju tjuvkika lite på dem ibland över häcken .-)
Denna vecka har a börjat sova lite i sin säng oxå. Vi har flyttat in den i vårt sovrum så har hon sovit där kanske halva natten. Men i går och idag ville hon somna i vår säng så vi får väl se hur det går framöver...
 
4 dagars arbetsvecka även nästa vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0