Tiden bara går...

och det blev snabbrt vardag igen som sagt....
Kalas blev det i alla fall förra lördagen. Det var lyckat och roligt, a fick fina presenter och vi hade gjort en Hello Kitty tårta med lite hjälp av min vän L, tack! Nöjd men trött a efter kalasandet !!!
Början av veckan var väl en ganska vanliga vecka tror jag.....
I torsdags hade vi möte på jobbet och a fick gå på simskola med snälla faster S. Efter mötet mötte vi upp vår styrelse och våra två nya medarbetare som börjar på måndag och gick till Lagerqvist för en trevlig kväll! Tre rätters på menyn och jag åt Toast skagen till förrätt, låter ju som vanligt och tråkigt kanske men den var verkigen underbart god! Å sen planka med oxfile till huvudrätt, mums och tillslut mjölkchokladterrin med jorgdubbar, jordgubbssorbet och vaniljglass. Nog den godaste efterrätt jag ätit tror jag! Väldigt mätt när jag kom hem!!!
I fredags åkte vi ut till landet för kräftskiva med min famlij. Alla på plats, alla mina syskon med familjer och så mamma och pappa så klart! Mycket gott igen. För herrarna i sällskapet blev det väl lite mer av dryckesvarorna än för oss damer....så kan vi säga...Kul i alla fall att vi var allihop, det händer inte så ofta faktiskt!
På lördag åkte vi hem efter lunch och var bara trötta allihop så det blev köpa hem mat på kvällen och lugnt hela dagen. Idag har jag varit hos c och fixat mina naglar sen ett varv på min lilla joggingrunda. På em har vi sorterat en massa gamla barnkläder som a inte kan ha så nu har det skickats bilder hit och dit, och kläder ska provas av andra som kanske vill eller kan ha istället. En liten fotorunda var jag tvungen att klämma in oxå efter att pappa kunde informera mig om mer exakt position dit jag ville hitta....
 
Sist vi var på landet för kanske två eller tre veckor sen var vi i skogen och kollade där blixten slagit ner några dagar innan, här kommer lite bilder från det.
 
 
 
 
 
Här syns det i berget precis var blixten har gått och det har lossnat en bit av berget som var precis intill trädet där det slagit ner
 
 
 
Stora långa flisor låg överallt runtomkring trädet. Häftigt att se, man förstår att det är mycket krafter....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0