Vecka med vab

September är här...höstmånad...med allt som det innebär...snor, hosta, feber å vab....:-(
Ja måndag och tisdag höll vi ju i denna vecka i alla fall.... På tisdagen hade a med en kompis från fsk hem på em och de lekte och lekte och hade jättekul. a var iofs väldigt hes när jag hämtade tjejerna strax efter två men pigg och de lekte som sagt bra hela em. Mamman fick då hlet plötsligt massa tid för sig själv utan att bli avbruten en massa gånger och hann tvätta alla fönster på nedervåningen. Vilket var en himla tur eftersom någon stor fågel bestämde sig för att köra rakt in i ett av fönstren redan dagen efter och lämna lite fjädrar och ett vackert mönster efter sin ena vinge på rutan...men men, det är nu åtgärdat och en ny fågel är nu välkommen ...(helst inte!!!!) Jag tror att grannen mitt emots vackra rönnbärsträd med härliga mogna rönnbär kan ha ett visst samband med att vi ganska ofta får besökare som försöker ta sig in via våra stängda fönster denna tid på året.
Ja ja, på kvällen fick a feber i alla fall och rösten var det inte mkt med. Så det var bara att ringa och meddela sin frånvaro kommande dagar. Bra timing som vanligt då mannen skulle på konferens på birka ons-tors. Hela onsdagen satt a och jag i soffan, det var det hon orkade med en konstant feber strax över 38 grader och en otäck slemhosta...Tur att det finns sf anytime så att man kan variera utbudet lite dagar som dessa. För mig kändes dagen otroligt lång eftersom mannen inte kom hem så blev det liksom samma visa fram till åtta när a somnade. Jag bad min snälla mamma och pappa handla lite åt oss så att vi kunde baka lite bröd dagen efter när viåndå skulle befinna oss inom husets fyra väggar. Så torsdag blev bak, hönökaka och småfrallor och ingen feber! Så jag bestämde mig för att bryta mot reglerna och ta med a ner till vår lokala matbutik på kvällen där det var smedbydag. Jag visste nämligen att a gärna gärna skulle vilja ta ett varv på ponnyridningen så vi åkte dit. Det blev ett varv på en liten karusell, några hopp i en hoppborg som såg ut som en clown , en ansiktsmålning (fast på armen)  som såg ut som en delfin och ett varv ponnyridning. Nöjd a och mindre rastlös mamma som fått lite luft och fick se lite folk....Simskolan vågade vi oss inte på och ingen jogging för mamman heller...
På fredag fm passade vi på att inhandla födlsedagspresent till mannen som snart fyller jämnt!! å så en snabbis in på hm och köpte dansdräkt och dansskor till a.
På fredagkvällen tog hela familjen en liten promenad. Denna vecka har bjudit på riktigt sommarväder om än llite kyligt på mornarna.
För några veckor sen bestämde sig a för att ta bort stödhjulen på cykeln så nu är det springa med pinnen som gäller för mamman och pappan...
 
 
 
 
Hej vad det går....det är bara att träna, det går bättre och bättre och så länge hon själv vill så är det bara att köra på....
 
 
 
 
Så här ser det ut i gränslandet där vi bor, gränsen mellan stad och land liksom. Färgskalan har börjat ändra sig mot höst....
Och när vi vänder hemåt för kväll och nattning så är det arbetstid för andra...
 
 
och det kan man ju kolla på en stund....
 
 
Det blir mörkt mycket snabbare och tidigare nu, det känns lite konstigt när det är så varmt...Sköna sensommar kvällar!
 
 
Idag vaknade vi till ett dimmigt landskap och solen vann inte över morgondimman förrän vi elva tiden. Vi passade på att städa, städa, städa vilket var absolut nödvändigt!! Sen unnade vi oss en lunchgrill innan mannen drog igen...Denna gång fick dela på oss då a ska börja på en ny dans imorgon och m ska tacka av sin pappa som ska gå i pension...eller ...?? :-)
Nästa vecka har mkt på schemat så jag hoppas att vi allihop får må lite bättre.....har bara fått till en joggingrunda denna vecka ...:/
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0