En lång och solig helg!

a började sin ledighet redan i onsdags eftersom det är pappadag på onsdagar. I torsdags fm packade vi in oss i bilen och styrde mot min moster som firade 50-årsdag. Där stannade vi till och fick god smörgåstårta och fika och så fick a träffa gammelmormor också. När vi ätit styrde vi vidare mot Ingatorp och a somnade gott i bilen och sov nästan hela vägen fram. När vi kom fram blev hon glad att träffa farmor och farfar och så var även faster där och hennes två kaniner, ett stort plus i a's ögon :-)


Mammagos!

På fredagen var farfar och faster på Liseberg hela dagen med farfars jobb. Farmor och vi passade på att åka till Vimmerby och handla och a fick en boll och en hink med spadar till att ha i Ingatorp. Tyvärr kunde inte a sova så bra i Ingatorp. Första natten bestod av mer vakentid än sovtid, de andra nätterna sov hon lite bättre men inte så bra så vi har varit lite extra trötta.
Hela lördagen blev det lek med farfar och faster i trädgården för det var verkligen kanonvarmt. Jag passade på att koppla av lite i solen och läsa en mycket bra bok som jag hittade i farfars bokhylla, Fyrmästarens dotter av Ann Rosman. Jag gillar den jättemycket och nu är det bara några sidor kvar. Historier om gamla släkter och hemligheter och lite mord och så lite saltstänk på det, precis i min smak! Jag får nog svårt att lämna tillbaka den :-) Det är lyx att kunna slappa lite och veta att a har roligt sällskap ändå! Tack snälla alla ni! 
I lördags bar det av hem igen när a skulle sova lunch. Vi fick med oss en hel massa plantor hem, tack snälla farfar och farmor och lite mat och bullar oxå... Sammanfattat en skön visit i Ingatorp!


a traskar runt i trädgården 


en varm dag är det härligt att plaska med vatten

Idag har det återigen varit en varm dag. Faster S och J har varit några timmar och hjälpt oss med a. Nu när vi tagit oss ledigt var schemat fullt idag och vi blir ju så mycket effektivare med barnvakt! Tack snälla ni! M har målat och jag har planterat. Tvättmaskinen har gått på högvarv, 4 maskiner tvätt är nu rena, superbra torkväder!
Det varma vädret bjöd på poolpremiär för alla utom badkrukan M, vattnet har blivit 21 grader nu fast vi har inte satt igång värmen än...


dagens tjej vid poolen, sommarklänning från name it och crocs från usa på fötterna och ärvd solhatt :-)


mitt kryddland på g, fattas lite stenar och kanske lite fler kryddor framöver


två krukor fyllda med blommor från Ingatorp inne vid poolen


välkomnande blommor på trappan


jordgubbar på g i landet....mums...

Denna vecka har ett fullspäckat schema och i helgen måste vi bara bygga färdigt verandan så vi kan ta ut våra utemöbler innan sommaren sprungit förbi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0