Midsommar

Onsdag kväll åkte jag och a ut till mamma pch pappa på landet, jag hade tagit ledigt på torsdagen så vi skulle ta det lugnt innan midsommar. Men man ska aldrig tro att det ska gå enligt plan... på torsdag kvällen när M kom ut efter jobbet och a skulle äta kvällsmat ville hon inte ha någonting att äta....någon timme senare började hon kräkas :-( Det var bara att knöla in allt i bilen och åka hem igen. Jag blev verkligen grymt besviken och ledsen, dels för att hon var sjuk men även för att jag verkligen hade sett fram emot att fira midsommar och jag trodde verkligen att a skulle gilla det med dans och musik och allt. Väl hemma blev det i alla fall en lugn natt och hon vaknade på gott humör. Vi bestämde oss för att göra kransar och åka tillbaka till landet och vara med på själva firandet i alla fall. Mamma och pappa hade ju redan blivit smittade innan i så fall och allt annat är ju utomhus. Emot alla mina principer, jag vet......jag var verkligen tveksam oxå!!!! Men a gillade i alla fall dansen kring stången och hade kransen på en liten stund i alla fall:-)



Sen åt vi midsommarmat och tårta innan vi åkte hem igen. Jag körde och M fick ta midsommarsnapsen ihop med pappa. Inte precis det midsommarfirandet som var planerat och efterlängtat men ändå! Idag får vi sota för att vi drog ut henne igår tror jag. Lilla a sov ända till nio i morse, sen fick hon i sig lite välling och rostad macka för att sedan somna en stund igen. Nu sover hon igen efter mera välling och macka och dricka. Ikväll får det bli lite ris också tror jag. Det blev lite sömn igår på dagen och så vart det lite mycket med midsommarfirande och ingen mat för a på hela dagen. Ingen energi uppladdad för dagen. Men idag är vi hemma och vilar och vi ska dammsuga när hon vaknat igen. Sen får vi se hur läget är imorgon om det blir jobb och fsk på måndag....


Kommentarer
Postat av: Elin

Lilla gumman då, inte vara sjuk:( Hoppas det bara var en kortis och att hon mår bra nu! Ser fram emot att träffas snart:)

2011-06-26 @ 01:00:53
URL: http://ehallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0